Wygodne auto za umiarkowaną cene.Wszędzie w Polsce do naprawienia,również często własnoręcznie. Nienajgorsza baza do przeróbek (wystarczy trochę inwencji). Chętnie bym kupił egzemplarz typu garażowiec o małym przebiegu od jakiegoś starszego pana - wyłącznie pierwsza wersja nadwozia.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest bardzo starą konstrukcją -lata 50 (jak na swoje lata niezły- konstrukcja Lamprediego) m0 odernizowany bardzo oszczędnie-więc w dzisiejszych czasach cudów nie wymagajmy.Żeby trochę posłużył należy nie oszczędzać na oleju (często wymieniać przyzwoity olej) i nie przesadzać z obrotami (ani wgórę ani w dół).
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze się steruje -szeroki luz krótkie skoki włączenia biegów-lepsze niż w niejednym aucie "zachodnim" podobnej klasy.Mankament to siadające łożysko na wałku sprzęgłowym - które zaczyna wyć (zwłaszcza na 1,3 i 5 biegu ale śmiało da się jeździć - sam to robię od lat) i za wolny 5 bieg.
5,0
Układ jezdny
Przed wypadkiem bez zarzutu (wymieniłem amortyzatory po latach i okazało się że to na wyrost) dobrze się trzymał drogi, po wypadku jest gorzej - trzeba będzie jeszcze mu zrobić obdukcję
Komfort
4,0
Widoczność
Mam najstarszy typ nadwozia bez szybek na tylnim słupku ,więc do tyłu widoczność jest trochę ograniczona . Przód pod tym względem bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
Jest wygodny nawet na dłuższą drogę, wnętrze w starym stylu ,ale fajne (ładniejsze od niejednej "zachodniej" fury). Mankamentem jest brak regulacji kierownicy w pionie.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim modelu jest to źle rozwiązane. Jak go kupiłem ogrzewanie było skopane i w zimie miałem lodówkę a w lecie było b. dobrze. Jak je naprawiłem to sytuacja jest odwrotna w zimie jest dobrze a w lecie piekarnik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest sporo miejsca wewnątrz -jak na auto tej klasy.Za mały -płytki bagażnik
4,0
Wyciszenie
Nowy poldek jest w miarę jak się zużyją niektóre łożyska (łożysko na wałku sprzęgłowym w skrzyni, na wałku atakującym w tylnim moście i oporowe sprzęgła - te najczęściej buczą) zaczyna trochę śpiewać ,ale nie zastąpi to radia bo wszystko na jedno kopyto
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiadomo ,że poldek nie jest oszczędny ale bez przesady,jak na tą wagę i silnik - nie można mieć ciężkiej nogi.Części i naprawy są porównywalnie tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nigdy (mam go 9 lat ) nie rozkraczył mi się na amen (odpukać) zawsze można było jakoś dojechać- no chyba że zabrakło benzyny(!)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie narzekam,trzeba tylko paru rzeczy pilnować.skłonności do korozji są największym mankamentem ale i z tym można sobie poradzić (na prrzykładzie mojego auta)