Naprawdę, świetny samochód jak na poloneza. Silnik jest największą zaletą. Nie ma słynnych problemów jak w "słynnych" OHV w polonezach jak stukające panewki, ogromne spalanie czy problemy z elektroniką. Jak brać poloneza do jazdy na codzień to tylko 1.9D lub 1.4 16V rovera, a GLI i GLE zostawić na niedzielne przejażdżki
Wrażenia
5,0
Silnik
Igła :) nie zawodny. Zanim coś poważnego się stanie to silnik przeżyje 3 nadwozia
3,0
Skrzynia biegów
Dość słabo chodzi, ale nie ma tragedii
3,0
Układ jezdny
Na zakrętach trzeba mocno wyhamować, ponieważ nie pewnie trzyma się drogi
1,0
Karoseria
Tutaj nie ma co mówić. Jak to polonez - rdza go zrzera w niesamowicie szybkim tępie
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Do najszybszych nie należy, wiadomo, to tylko 69 koni. Ale dla kogoś kto szuka szybkiej jazdy niech nie pakuje się w poloneza tylko coś jak BMW ;)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
2,0
Wyciszenie
Tutaj to masakra. Powyżej 100km/h w kabinie jest jak w odrzutowcu. Most też strasznie wyje
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dopiero portfel zaboli jak coś się zepsuje w silniku, ale też to nie będą nie wiadomo jakie koszty. Nie jest to jakiś zaawansowany technologicznie silnik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Porównując ceny diesla do polonezów z OHV, naprawdę się opłaca. Wysokoprężne silniki kosztują zazwyczaj tyle co benzynowe, a są dużo mniej awaryjne
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze coś się znajdzie do zrobienia. A to linka otwierania okna, hamulec ręczny. Nie zawsze drzwi chcą się otworzyć. Czasem będzie jakiś mały wyciek. Raz "zepsuł" się pływak, ale po tygodniu sam się naprawił ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 tygodnie po kupnie poloneza zrobiłem w tydzień ponad 2000 km jadąc za granicę. 0 przygotowań, a dojechał na miejsce i z powrotem bez problemu. Dlatego uważam że polonez 1.9 jest najlepszy do użytkowania na co dzień
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 69KM 51kW
[l/100km]