Polonez jak polonez. W dzisiejszych czasach aby nim jeździć trzeba po prostu lubić starsze samochody. Wykonanie jest w beznadziejnym stanie. Ciągle psują się jakieś drobnostki. Jako posiadacz i wielbiciel FSO nie zamieniłbym go na innego, ale obiektywnie umiem spojrzeć prawdzie w oczy i powiedzieć że polonezy to porażka motoryzacyjna porównując do innych aut z lat 90
Wrażenia
5,0
Silnik
Największą zaletą poloneza jest to że silnik nie jest polski tylko francuski. Naprawdę dobrze sobie radzi. Jest najmniej awaryjnym silnikiem jeżeli chodzi o polonezy, ale niestety w nim najciężej naprawić coś samemu
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów naprawdę słaba i szybko się zużywa
3,0
Układ jezdny
1,0
Karoseria
Rdza pojawia się szybciej niż się ją usuwa. Blacha to chyba największy minus w poldkach
Komfort
5,0
Widoczność
Tu nie mam się do czego przyczepić
3,0
Ergonomia
Do najszybszych nie należy, ale jazda nim i przyspieszanie nie jest takie tragiczne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu projektanci naprawdę solidnie postarali się. Miejsca jest sporo dla kierowcy jak i dla pasażerów z tyłu
2,0
Wyciszenie
Jak przystało na prawie już 30 letniego diesla, jest strasznie głośny. Powyżej 90 km/h mocno słychać silnik. Dla mnie nie możliwe jest jechać nim na autostradzie przy średniej prędkości powyżej 110 km/h ponieważ hałas jest nie do wytrzymania
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są drogie, chyba że coś się zepsuje z silnikiem. Może i silnik diesel jest najmniej awaryjny, ale jak już coś się zepsuje to portfel trochę zaboli
2,0
Stosunek jakość/cena
Polonezy coraz bardziej drożeją. Do jazdy na co dzień za tą cenę lepiej jest kupić jakieś zachodnie auto
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzają się co rusz
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Praktycznie nigdy się nie zdarzają
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 69KM 51kW
[l/100km]