Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro

Ł.L, 11 lat temu
Silnik 1.9 D 69KM 51kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 340 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
FSO Polonez Caro 1.9 D 69KM 51kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik 10 razy przeżył karoserię.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rdza. Rdza Rdza
Układ hamulcowy : Powyżej 100 km/h tracił swoją skuteczność.
4,0
Całokształt
Samochód całkiem dobry, a najlepszym jego elementem był silnik, który był nie do zajeżdżenia. Niestety blacha wołała o pomstę. Samochód eksplartowałem przez 10 lat i przez większość czasu nie było z nim żadnych problemów. Dopiero po 8 latach zaczęły się sypać różne elementy, ale silnik i skrzynia biegów trwały bez uszczerbku. Bezpieczne i przyjemne podróżowanie do 110 km/h. Prędkość wystarczająca jak na tamte czasy, kiedy nie było autostrad.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik Citroena pod względem żywotności rewelacja. Mimo 10 lat i 340 000 km działał jak nowy. Jeżeli chodzi o kulture pracy - wiadomo stary poczciwy diesel. Ale lubiłem ten klekot. Elastyczność i sprawność zależy od paliwa jakiego się nalało. Czasem potrafił naprawdę przyspieszyć jak by nie ten sam silnik. Ale jak raz zalałem do niego paliwa z \"renomowanej sieciowej stacji\" to samochód nie potrafił się rozpędzić powyżej 80 km. Jednak silnik potrafił wytrzymać każde paliwo. Myślę że silnik przejechał by 1 000 000 km
5,0
Skrzynia biegów
Przez 340 000 nie było z nią problemu i działała poprawnie
3,0
Układ jezdny
Jak to w polonezach. Bez zachwytu. Do 110 km/h sobie radziło. Potem zaczynały się problemy z prowadzeniem i wchodzeniem w zakręty. Układ kierowniczy potrafił czasem zdziwić. czasem kierownicą kręciło się jak by było nowoczesne wspomaganie, a czasem jak kieratem (dwoma rękoma i ciężko szło)
Komfort
4,0
Widoczność
OK
4,0
Ergonomia
Jak na tamte czasy nie można narzekać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogło by być lepsze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przody wystarczająco. Z tyłu już gorzej szczególnie jak ktoś ma 194 cm wzrostu, ale dało radę podróżować.
3,0
Wyciszenie
Diesel więc musiało klekotać. Ale do 80-90 km/h nie było źle potem zaczynało się robić głośno. A przy 130 km/h to do pasażera z boku było trzeba krzyczeć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód spalał około 6-7 l/100km. Można to uznać za bardzo dobry wynik. Nie ważne w jakich czasch. Dziejsze samochody niekoniecznie spalają mniej, a ma się w nich co psuć. Koszty zakupu części były niskie. Tylko jak w 10 roku życia zaczęło się wszystko po kolej sypać to było to męczące.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O karoserii nie ma co pisać wszyscy wiedzą. Po 4 latach dziury na wylot w niektórych elementach (np: przednia listwa). Przez 8 lat nic się nie wymieniało tylko olej, filtry i klocki i rozrząd. Po tym czasie zaczęły sypać się inne rzeczy, nagrzewnica, pompa wodna, alternator, pękł amortyzator, krzżaki i wał do wymiany.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było takich które kosztowały majątek lub zmuszały na pozostawienie na dłuższy czas w warsztacie

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 D 69KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23

FSO Polonez – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

FSO Polonez Caro