Polonez obarczony jest krzywdzącym go stereotypem. Ma to jednak swoje plusy - auto jest tanie i w zakupie, i w eksploatacji. Naprawić go może każdy, kto ma jakieś pojęcie o mechanice. Mimo sporego wieku konstrukcyjnego, nadwozie Caro dzielnie znosi upływ czasu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Archaiczna konstrukcja traci gdzieś po drodze nominalne 82 KM, które można poczuć tylko wtedy, gdy wkręcimy się na wysokie obroty. Jednak dynamika nie jest wadą tej jednostki; ba - jest ona całkiem znośna. Problemem najpoważniejszym i najbardziej upierdliwym jest wtrysk Abimex - kapryśny, potrafiący doprowadzić do falowania obrotów.
3,0
Skrzynia biegów
Podobnie jak silnik, również skrzynia biegów jest przestarzała, przez co według dzisiejszych standardów okazuje się nieprecyzyjna i trudna w operowaniu. Kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Układ jezdny
Mówi się, że Polonezy z racji tylnego napędu i nadsterownego układu kierowniczego prowadzą się fatalnie. No cóż, trochę racji w tym jest - szybko pokonywana łuki powodują przechylanie się nadwozia, ale z trakcją nie jest tak źle jak głosi stereotyp. Mimo kopnego śniegu da się nim jeździć w całkiem dobrych warunkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Pokażcie mi drugiego takiego kompakta, który ma taką dobrą widoczność przy takich wymiarach!
4,0
Ergonomia
To, co najważniejsze jest w zasięgu ręki. Minusem jest absurdalny przycisk do włączania tylnej wycieraczki (jakby nie można było tego w dźwignię wmontować).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewnica już wymieniana, a jej skuteczność dyskusyjna. Mogło być lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedziałem w wielu kompaktach i prawdę mówiąc, Polonez pod tym względem nie ma się czego wstydzić. Piątka pasażerów podróżuje naprawdę wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Jak na cenę tego auta, wyciszenie jest przyzwoite. Jasne, że potrafią uszczelki świszczeć, coś w drzwiach pukać, albo szyby się trzęsą po otwarciu... Ale nie jest źle!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie (Pb) 10 (zima 11) l/100 km wydaje się duże, ale po doliczeniu niewielkich kosztów serwisowych eksploatacja okazuje się tania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tata dał za niego 18 tys. zł - pokażcie drugie takie auto w tej cenie, które przez 15 lat odwiedza serwis sporadycznie?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To solidna konstrukcja, w której nie ma co się psuć. Jeśli uznać za awarię wolniej chodzące wycieraczki - to tylko to się zdarzyło przez 15 lat.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Byłaby piątka, gdyby nie trzykrotne już zaglądanie do wtrysku, wymiana nagrzewnicy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 87KM 64kW
[l/100km]