Silnik
: Nie do zajechania przez ćwierć miliona kilometrów. No i te 6,4 litra/100 km na trasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja to ból
Silnik
: 251 000 bez napraw, trzeba tylko dbać od nowości.
Zawieszenie
: Świetnie radzi sobie na polskich drogach.
4,0
Całokształt
Jedyna prawdziwy mankament to korozja, pomimo garażowania po 8 latach. Zaczęło się w 9 roku od drzwi. Wszystkich. Gdyby nie to byłby to kapitalny samochód na trudne, polskie drogi, BARDZO OSZCZĘDNY W EKSPLOATACJI i autko na wiele lat. Od
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niezawodny na POLSKIE drogi, jak pojawią się autostrady za 50 lat to już będzie za wolny ;) Jazda względnie komfortowa do 90 km/h a więc wciąż wystarczająca na polskie realia i dla kogoś, kto już wyszalał się na simsonie ;) Przebieg 250 tys. km bez remontu i nie zanosi się w najbliższym czasie.
4,0
Skrzynia biegów
Ogólnie w porządku.
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja, zostawia w tyle większość samochodów zachodnich.
4,0
Ergonomia
Kierownica mogłaby być mniejsza ale cóż, bez wspomagania to konieczność. Czasem przy przekręcaniu kluczyka stacyjki można niechcąco palcem włączyć światło przeciwmgielne tylne. Ten mankament przestaje zaskakiwać po otrzymaniu pierwszego mandatu za to (50 zł).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po 12 latach do wymiany zawór nagrzewnicy za grosze, dlatego jedynie 4.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na łopatkach inne samochody, poza vanami.
2,0
Wyciszenie
Do 90 km/h przeciętnie, powyżej 100 km/h fatalnie. Bardzo bym chciał ale nie mogę dać więcej niż 2.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto - no cóż, 10-11 litrów, na trasie... UWAGA 6,4 litra/100 km!!! Takie średnie spalanie zostało osiągnięte przy prędkości 80-100 km/h na dystansie 2800 km. Jestem przekonany, że bez redukowania prędkości w kolejnych miejscowościach poldek zejdzie do poniżej 6,0 litrów na setkę.
Naprawy sporadyczne i tanie jak barszcz, większość robię we własnym zakresie. Przegląd za 120 zł przechodzi co roku bez problemu. Jeśli nie jeździ po mieście 1000km/miesiąc to eksploatacyjnie niemal NAJTAŃSZY SAMOCHÓD NA RYNKU.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałbym 4,5 ale ponieważ nie można a ceny poldków są symboliczne to musi być 5. I nie ma tu przesady.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co kilka miesięcy jakiś drobiazg zaszwankuje. , Po 11 latach zawór nagrzewnicy za 40 zł, co roku plastikowa klamka kierowcy od wewnątrz za kilka złotych.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 8 latach wymiana sprzęgła i jedna cewka, po 10 latach podstawa cewek (używana 70 zł, nowa 300 zł), po 11 latach katalizator za 350. Co 3 lata któryś tłumik do wymiany za kilkadziesiąt złotych. Silnik niezawodny przez 250 tys. km....
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 87KM 64kW
[l/100km]