Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro

walther, 17 lat temu
Silnik 1.6 76KM 56kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
FSO Polonez Caro 1.6 76KM 56kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezawodność przy przebiegu 155000 wbrew obiegowym opiniom pieniaczy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : pierwsze 6 lat w garażu i tak nie wiele to dało, korozja szczególnie na drzwiach i nadkolach
Zawieszenie : zbyt miękkie tylne resory, trzeba pamiętać by nie przeładowywać samochodu bo szybko tracą swoją charakterystykę
Inne
4,0
Całokształt
Dla mało wymagających samochodzik niezawodny, trwały, bezpieczny. Robię duże przebiegi po kraju, byłem wiele razy w Czechach, na Słowacji i w Austrii nigdy nie odmówił mi posłuszeństwa. Tylko ta korozja...
Wrażenia
3,0
Silnik
Popychaczowy układ sterowania zaworami sprawia, że mamy wrażenie pracującej maszynerii, typu sieczkarni. Elastyczność poniżej przeciętnej, wręcz jej brak. Co ciekawe przy wyprzedzaniu redukcja biegu powoduje, że silnik ma ochotę zaraz się rozlecieć i nie ma cale przy tym ochoty wkręcać się na obroty
4,0
Skrzynia biegów
Plus za wybieranie bezpośrednie. Bardzo precyzyjne wybieranie, krótkie skoki dźwigni, probelmy czasami z 1-ką, ale to u wszystkich polderów. Minus to krótkie biegi, przy szybkim rozpędzaniu nie opłaca się ręki zdejmować z lewarka
4,0
Układ jezdny
jeśli w porządku z amortyzatorami i koncówkami drążków to na wprost prowadzi się sam. Na zakrętch przy dużych prędkościach nieprzyjemnie wykłada się na boki.
Komfort
5,0
Widoczność
doskała widoczność na wyszytkie strony, u mnie też w górę za sprawą szyberdachu, duże panoramiczne lusterka - bez konkurencji
4,0
Ergonomia
wszytko pod ręką, niestety niektóre włączniki klawiszowe zasłonięte przez kierownice, przeba włączać na czuja
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie przeciętne, w lecie problemy z często wadliwymi zaworkami przy nagrzewnicy, które powoują że grzeje cały rok. Nagrzewnica wyje jak szalona ale praktycznie nic z tego nie wynika... Zdecydowanie słaby punkt
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w salonie jesli chodzi o pasarzerów. Jednak zbyt bardzo wysunięte pedały w kierunku kierowcy, co podowduje że nogi ma się w niewygodnym przykurczu. Przy dłuższych jazdach po 2,5 godz nie daje się wytrzymać
3,0
Wyciszenie
Co tu wymagać od silnika, który w latach 60-tych był już przestarzały... spokojna jazda ok 80km/h całkiem przyjemnie, jednak nagła próba przyspieszenie, czy jazda powyżej 100 km/h to tragedia...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4 gwiazdki za cene części i serwisu, spalanie z przyczepą może skoczyć do 18l/100. Generalnie miasto do 12.5l/100, trasa 8,5 - 10,5 w zależności od kierunu wiatru i masy brutto współpasażerki ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
jak ma LPG to tani w utrzymaniu, wygodny. Kawał pojazdu za niewielkie pieniądze
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
po 155000 po raz pierwszy będą wymieniane końcówki drążków kierowniczych (znam jego historię od nowości - w rodzinie), toczenie bębnów po 100000. Regulator napięcia po 70000 Poza tym nic!!!Nic nie skrzypi, nic się nie urywa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
155000 silnik nie dotykany, praktycznie nie bierze oleju (1l na ok 5000km), skrzynia nie dotykana, orginalna tarcza sprzęgła... To nie sen... :) Oczywiście pilnowane terminy wymiany olejów, paska rozrządu, regulacji zaworów... Silnik od nowości na oleju mineralnym, bez ulepszaczy

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Caro 1.6 76KM 56kW
Średni koszt przejechania 100 km
20,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Caro