Karoseria
: Linia auta trzyma się doskonale, nie starzeje sie tak szybko!
4,0
Całokształt
Mimo słabego i paliwożernego silnika, Polonez to auto warte uwagi, gdyż zaskakuje przestronnością i niezawodnością.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik stosowany w Polonezach ma swe korzenie w słynnych DOHC´ach Fiata, więc nie narzekam na dynamikę, bo jest nawet niezła. Elastyczność w normie, choć rewelacji nie ma. Motor pracuje dość głośno jak na benzyniaka, ale można to zaakceptować.
3,0
Skrzynia biegów
Daleko jej do precyzji, ale jeśli się ktoś przyzwyczai, to nie razi jej konstrukcja.
3,0
Układ jezdny
Brak wspomagania przekłada się na ciężkie prowadzenie, ale można wyrobić sobie biceps ^___^.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże przeszklenie nadwozia owocuje dobrą widocznością.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i intuicyjnie sięgam po przyciski :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Hehe mogło być lepiej, ale i tak panowie z FSO zrobili niezły system wentylowania :]
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca we wszystkie strony, a z tyłu to normalnie mistrz :)
3,0
Wyciszenie
Do 80 km/h znośnie, ale gdy na liczniku pojawia się 100 km/h (i więcej) szum powietrza bardzo hałasuje :/
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie założyłem (i nie zamierzam) LPG, bo szkoda mi silnika, więc liczę się z wysokim spalaniem - do 10-12 l/100 km. To właściwie jedyny minus w kategorii ´ekonomiczność´, bo części tanie i łatwo dostępne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Gdy go kupowałem kosztował 18,000 zł, więc w tej cenie otrzymałem kompakta z silnikiem 1.6 i nie narzekam! Doskonały stosunek jakość/cena!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mój egzemplarz jest dopieszczony przez fabrykę, bo nie mam z nim najmniejszych problemów!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero awarii przez 12 lat!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW
[l/100km]