Poloneza mam od drugiego właściciela i zwiedziłem nim prawie całą Europę.Podkreślę,że nigdy nie miałem żadnych z nim problemów technicznych.Dla porównania dodam,że częste widoki jakie widziałem na zachodnich autstradach to wychwalone VW,BMW i cały ten chłam,który odmówił dalszej jazdy.Same użytkowanie Poloneza bez awari,długiej przyjemnej jazdy wiąże się z tym,że trzeba go dobrze zakonserwować i wymieniać oleje-silnik,skrzynia.dyfer (oczywiście wszystko w czasie).Pomijam oceniaczy,pochodzenia,którzy mają dostęp do złodziejskiej gotówki i gnojarzy z wsi.
4,0
Skrzynia biegów
Żeby cicho pracowała należy stosować dobry olej.Fabryka zalewała Tedexem.
4,0
Układ jezdny
Jeżeli polonez żle trzyma się drogi to jest to wina zużytych teleskopów.Ja wymieniłem i auto bardzo dobrze się prowadzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Najlepsza jaką można sobie oczekiwać.
4,0
Ergonomia
Wszystko przejrzyste i funkcjonalne (bez domysłów jak w innych).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko sprawne.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duża.
4,0
Wyciszenie
Cisza w polonezie uwarukowana jest właściwą kontrolą olejów oraz wersją bezwypadkową.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój spala 10 litrów gazu na 100 km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nikt nie sprzedaje dobrych Polonezów z wyjątkiem fabryki,a ta już jest historią.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dobre tworzywa i deska rozdzielcza.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bezpieczeństwo w przypadku wypadku.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW
[l/100km]