Nigdy nie stanął, a oprócz Polski zjechałem nim pół Europy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nie z tej epoki. Żeby ruszyć musi się zastanowić, za to kierowca ma czas obejrzeć sobie dziewczynki na ulicy. Na LPG odczuwalny spadek mocy przy przyspieszeniach.
3,0
Skrzynia biegów
Często haczy na zimnej skrzyni. Pomaga regularna wymiana oleju. Trzeba dokładnie dociskać sprzęgło, bo inaczej zazgrzyta. Drążek się lekko trzęsie.
3,0
Układ jezdny
Wysoko zawieszony. Miękki, więc komfort jazdy duży, ale na zakrętach, w koleinach i na śliskiej nawierzchni trzeba bardzo uważać. Zimą konieczne sezonowe opony.
Komfort
5,0
Widoczność
Kierowca czuje sie jak kapitan na mostku. Obecne konstrukcje bez szans.
3,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, jednej lub drugiej :)))
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli termostat działa to jest w porządku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nowoczesne konstrukcje bez szans.
2,0
Wyciszenie
Na benzynie nie słyszę własnych mysli.
Na gazie lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Konieczna przeróbka na gaz. Spalanie w mieście lato/zima: 8-9l/10,5-12l przy regulacji i wymianie filtra gazu oraz świec (i sprawnym termostacie!!!) co 10 tys. km.
Koszty napraw kończą sie tam, gdzie w przypadku innych wozów zaczynają.
Nie naprawiać w ASO - zedrą wszelkie pieniądze !!!
Ważne by regularnie wymieniać olej, płyn chłodzący i świece oraz sprawdzać układ kierowniczy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak komuś jest potrzebny przyrząd do szybkiego (?) przemieszczania się, a manna nie leci mu z nieba, to jest to propozycja do rozważenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Generalnie wrażliwa na wodę i wilgoć elektryka.Dobrze jest mieć dobry akumulator (obecnie mam Hopekera).
Co pewien czas przepala się lewy halogen oraz lewy tył od stopów.
Raz w roku pada termostat.
Po 80 tys. km rozszczelnił się zbiornik płynu chłodzącego.
Zimą dobrze jest nasmarować zamki i uszczelki, żeby drzwi nie przymarzły.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 70 tys. wymiana krzyżaka i gumowej uszczelki na wale.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW
[l/100km]