Za niewielką cenę, przy minimalnych kosztach eksploatacyjnych (LPG), można jeździć sporym rodzinnym samochodem, bardzo bezpiecznym! i dosyć wygodnym. Dla zainteresowanych polonezem polecam jednak wersję PLUS Gsi
Wrażenia
4,0
Silnik
zawsze zapala, nawet na mrozie. jeśli zaczyna brać olej a ciśnienie jest w normie to polecam wymienić uszczelniacze zaworowe!
3,0
Skrzynia biegów
u mnie przeciętna, problemy ze wstecznym.
4,0
Układ jezdny
luksusowe zawieszenie, na tylnym siedzeniu jeszcze wygodniej (resory). Niestety w przednim zawieszeniu dosyć wrazliwe są końcówki drążków, ale ich cena to ok. 17,-zł he,he. Przy zadbanym zawieszeniu auto prowadzi się bardzo przyjemnie!
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra
4,0
Ergonomia
wszyystkie podstawowe przełączniki potrzebne w podczas jazdy są pod ręką
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
trochę duszno w lecie (ale tutaj pomogłaby tylko klima), w zimie grzeje nawet fajnie pod warunkiem, że termostat jest sprawny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
sporo miejsca, idźcie na giełde - wsiądźcie do poloneza a sami zobaczycie
4,0
Wyciszenie
egzemplarze z katalizatorem są dużo cichsze!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeśli chodzi o spalanie to ekonomiczne są tylko poldki z LPG
w kwesti napraw- taniocha i dużo można zrobić samemu
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie miałem problemu, drobiazgi o których nawet się nie pamięta
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak do tej pory a ma już 94000km nie robiłem nic poważnego! wszystkie naprawy wynikały z naturalnego zużycia eksploatacyjnego części. Należy jednak pamiętać o przeglądach i wymianie materiałów eksploatacyjnych (oleje, płyny, itp). Pod tym względem auto potrafi mile zaskoczyć użytkownika.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW
[l/100km]