Silnik gaźnikowy(LPG). Po założeniu gazu zniknęły typowe problemy dla gażnika (zapychanie dyszek, szarpanie, nierówna praca) Więc obecnie mimo przejechania 40tys na gazie nie ma problemów z silnikiem. Jednak mółybyć troche mocniejszy.
5,0
Skrzynia biegów
Chyba trafiłem na dobry model, ponieważ nie mam żadnych problemów ze skrzynią. Mimo przebiegu wszystkie biegi wchodzą dobrze, synchronizatory działają bez problemu, nic nie wyje i co najważniejsze jeszcze ani razu nie musiała być wykręcana. Sprzęgło jeszcze też oryginalne.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny nigdy nie był mocną stroną poloneza, ale oryginalne częsci wykazały się trwałe. Dopiero po przebiegu 100tys musiałem wymieniać koncówki i inne pierdoły układu jezdnego. I tu mój błąd wymieniałem na części rzemieślnicze które wytrzymywały ledwo 30tys km. Lepiej kupować troche droższe a lepsze częsci.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra. Wysoki fotel nisko prowadzone krawędzie szyb poprawiają widoczność ale przez to troche za mało miejsca w bagarzniku.
3,0
Ergonomia
Niestety przy projektowaniu Poloneza chyba nie słyszano o czymś takim jak ergonomia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew działał bardzo dobrze ale chyba już się troche zapchał nie mogłem znależdź filtrów od ukłądu wentylacji bo ich chyba nie ma. Ogrzewanie działa bardzo dobrze ale troche trzeba poczekać aż się nagrzeje
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie to bardzo wygodny samochód. Bardzo dobrze podróżowało mi się za kierownicą jak i na tylnich fotelach.
2,0
Wyciszenie
Powiem jednym słowem. Brak wyciszenia. Trzeba był samemu montować maty wyciszające i wtedy można było swobodnie rozmawiać przy 100km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tani w eksploatacji samochód. Tanie części, naprawy, Spalanie gazu w normie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW
[l/100km]