Inne auta z tego rocznika delikatnie mówiąc prezentują poziom wyższy, żeby nie powiedzieć inną generację
Wrażenia
4,0
Silnik
Ogólnie daje radę i po górach i załadowany. Z gazem nawet bardziej elastyczny i łatwiej zapala, zwłaszcza w zimę- bez ssania. Do codziennej jazdy silnik wystarczający. Od kilkunastu tysięcy zalewany jest półsyntetykiem, ale przez rzadkość tego oleju zaczął popijać go. Po długich trasach również lubi się spocić w okolicach uszczelki pod głowicą.
3,0
Skrzynia biegów
Wrzucić wsteczny- tylko dla znawców tematu... Poza tym wydaje sie że jest OK, tzn do czasu gdy nie wsiądzie się do innego auta. Wtedy widać różnice. Chodzi o nieprecyzyjność i ciężko chodzącą dzwignie
1,0
Układ jezdny
No i to jest sedno, które sprawiło że zapamiętam poloneza do śmierci i będę opowiadał o nim wnukom. Podczas powrotu do domu z Ukrainy - 300km od granicy walnęło coś w tylnym lewym kole, później stuki jak by ktoś młotkiem nasuwał w koło przez ok 100 km. Następnie zgrzyty, trzaski, piski. Zapieczone hamulce i jazda przez 200 km z prędkością 20 km/h i chłodzenie koła wodą z kałuż. 40 km od granicy ŁUP!! i koniec jazdy. Poszła półoś. Noc w spędzona w ciemnym lesie plus zimno (nagrzewanie pomagało na 20 min, taki jest szczelny polonez). Następnego dnia kurs piechtą do pobliskiego miasta, taxi, holowanie, taxi do granicy, pol-ukr, przeprawa przez granicę kupno używanej półosi na szrocie w Hrubieszowie, powrót na Ukrainę , noc w hoteliku, następnego dnia montaż w miejskim serwisie (25zł - tu akurat miło:) I dalsza jazda 40 km/h - oby tylko dojechać.
Nadmienię że niepokojące stuki z tego koła dochodziły przed wyjazdem za granicę. Jednak pojawiały się one czasami, spontanicznie. Wizyta w dwóch warsztatach i jednogłośne opinie mechaników- Panie wszystko jest OK, a już na pewno nic sie nie urwie- łożyska też ok... Zalecam grzeczne odstawienie auta szrot jak usłyszycie trudne do zdiagnozowania i zlokalizowania stuki.
Komfort
4,0
Widoczność
cienkie słupki sprawiają że widoczność jest niezła
3,0
Ergonomia
Niby wszystko jest pod ręką ale do wszystkiego trzeba sie schylić i przyłożyć.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
zimno w zimę , gorąco latem
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dla kierowcy ok, ale już pasażerowie nie mają luxusu
2,0
Wyciszenie
Jak się rozpędza - wyje silnik, jak już się rozpędzi- wyje wiatr- tak głośno że nawet silnika nie słychać
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niby części tanie, ale mechanik swoje zawsze weźmie.
Gazu czasem 15 litrów, czasem 7
2,0
Stosunek jakość/cena
co z tego że tanio jak... nie znasz dnia ani godziny
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awaria przełącznika świateł- w trasie, brak możliwości włączenia. Grzebanie i prowizorycznie jakoś tam naprawione...
Zamki w drzwiach to poezja.
Urwane uchwyty pasa bezpieczeństwa -które trzymają zatrzask na odp wysokości, męczą ...
Rdza też powinna być zaliczona do drobiazgów w przypadku poloneza.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie znasz dnia ani godziny.
Zerwana półoś tylnego koła w środku nocy i pola.
Pompa wody cieknąca.
Wylew w moście tylnim
Hamulce zapiekające się i wypadające sprężynki zabezpieczające.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW
[l/100km]