Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro

Tomasz L. (lissio@poczta.onet.pl), 21 lat temu
Silnik 1.5 GLI 82KM 60kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 160 tys. km
FSO Polonez Caro 1.5 GLI 82KM 60kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Polonez jest dobrym autem, które wyrobiło sobie taką a nie inną opinię wśród nas Polaków, może dlatego że to służbowy pojazd panów z drogówki. Złe skojarzenia, czy może po prostu niewiedza odstraszają od Poloneza ? Jesli nie chcesz szpanować pod blokiem i nie widzisz sensu w pozbywaniu się bierznika na każdych światłach - możesz śmiało wybrać Poloneza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wbrew obiegowym opiniom silnik Poloneza nie jest jego słabym punktem. Odpowiedzialna eksploatacja i staranne regulacje procentują wystarczającą trwałością i niezawodnością. Silnik 1,5 na wtrysku jednopunktowym uzyskuje maksymalny moment obrotowy przy 2900 obr/min. To dobry wynik, choć na papierze wygląda to trochę lepiej niż w rzeczywistości. Mimo wszystko, silnik nie zawiedzie nikogo, kto nie wymaga od Poloneza spalania i osiągów na poziomie "japończyka" oraz tych z was, którzy mają świadomość róznicy w cenie między produktem FSO a tymi z dalekiego wschodu.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje na poziomie ustalonym przez silnik. Ma kilka mankamentów, ale trudno przyczepić się do całości. Mi osobiście podoba się sposób wrzucania wstecznego - prosto, wygodnie i co najważniejsze, pewnie. W przeciwieństwie do konkurencji, która urzadza ostatnimi czasy swego rodzaju "wariacje na temat wstecznego", kompllikując nieraz sprawę do granic mozliwości.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny w Polonezie jest tak samo zaawansowany wiekiem jak pozostałe elementy tego pojazdu. Niemniej jednak auto dobrze radzi sobie na naszych, takich a nie innych drogach. Co ważne, ewentualne spotkanie z głębszą "depresją" w asfalcie nie zrujnuje waszego portfela (lub zarządcy drogi jak ktoś lubi "dochodzic własnych praw")
Komfort
5,0
Widoczność
Konkurencja stara się pomóc kierowcom montując swego rodzaju radary w zderzakach, a Polonez gwarantuje po prostu dobra widoczność. Nic dodać nic ująć ....
4,0
Ergonomia
Myślę, że rozmieszczenie wszystkich urzadzeń we wnetrzu nie sprawia jakiś szczególnych trudnosci w ich esploatacji. O gustach się nie dyskutuje, ale każdy musi przyznać, że deska rozdzielcza Poloneza jest bardzo rzeczowa i dość czytelna, podobnie jak i reszta przycisków i kontrolek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z ogrzewaniem w Polonezia nie miałem nigdy problemów. Płynna regulacja siły nadmuchu i może trochę toporna, ale czytelna regulacja ilości dostarczanego ciepła, pozwala skutecznie podnieść temperaturę wewnątrz auta. Z chłodzeniem jest trochę gorzej, ale tu akurat zawsze mamy w obwodzie uchylone okno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca na nogi i głowę jest sporo. Bagaznik nie jest poteżny, ale piate drzwi czasem dają Polonezowi przewage nad niejednym sedanem. Poza tym, mamy możliwość łatwego zamontowania relingów dachowych, które pomoga przy szczególnie przy dalszych wyjazdach z kompletem pasazerów.
4,0
Wyciszenie
Układ przeniesienia napędu .... tylko to mnie mocno wk.. - irytuje. Możecie kombinować z krzyżaczkami na wale, zmieniać most po 100 razy, ale jak to mówią - ten typ tak ma. Nie da się nic zrobić, bo i tak cała karoseria przenosi rezonans i typowe dla Poloneza buczenie bedzie wam skutecznie zagłuszało rozmowy powyrzej 90 km/h. Silnik nie dokucza do 3 tys obr/min, a jak postaracie się przy regulacji zaworów, to będzie wydawał całkiem miły dla ucha dźwięk.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
O spalaniu Poloneza napisano już tyle, że nie warto tego powtarzać. To nie jest Lupo 3L - trzeba się liczyć ze sporym zużyciem i jedynym rozwiązaniem wydaje się być instalacja gazowa, której sam jestm szczęśliwym posiadaczem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze - tylko Polonez !!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małe awarie zdarzają się częściej niż u konkurencji, ale jeśli nie jesteś wybitnie odporny na wiedze techniczną na pozionmie śrubokreta i lutownicy, to poradzisz sobie ze wszystkim.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To nie jest może Honda Civic, która podobno jest wierna aż do "śmierci naturalnej", ale Polonez nie jest autem zawodnym. Trzeba mu co prawda poświęcić więcej czasu i uwagi w garażu (albo kasy w ASO), ale mozna na niego liczyć. To niezawodny, ale wymagający samochód.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO Polonez Caro