Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro

KOWAL POLDAS DRIVER FSO SPORT TEAM, 18 lat temu
Silnik 1.5 75KM 55kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 94 tys. km
FSO Polonez Caro 1.5 75KM 55kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem z tego pojazdu bardzo zadowolony. Uważam że polonez jest wdzięcznym autem Jeśli reguluje się instalaje gazową, zawory co jakiś czas. Wymienia filtry i olej to nie powinno być problemów z użytkowaniem. Nie miałem nigdy problemów ani w drodze, ani z odpaleniem zimą (nawet przy -20)
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik jak na to cenę samochodu to jest wspaniały. Ale w porównaniu z nowszymi jednostkami to jest troche za słaby. Z silnikiem nie miałem żadnych problemów. Na prostej ciągnie 160 na lpg a z górki 170 :)) Chciałem dodać że jeżdżę na oleju orlen 20W40 nawet zimą. W silniku mam przerobiony układ dolotowy ze względu na instalację gazową. Gaźnik i kolektor ssący od 1,6GLE oraz kolektor wydechowy od 1,6GSI.
3,0
Skrzynia biegów
wymieniam olej i jest ok. Źle zestrojona (zbyt krótki 5 bieg). Jadąc ok 130 obroty są ok 4000 na min. Więc jak tym można szybko podróżować?? Bezpieczna dal silnika prędkość przelotowa na trasie to tak do 120km/h.
3,0
Układ jezdny
przez tą konstrukcję (wał, most naped z tyłu) chyba połowa tych 75 kucyków to sie gdzieś po drodze gubi. No i most wyje. Ale za tą cenę nie ma co nażekać. Przy prędkościach ok160km/h auto dostaje drgawek. (ewentualnie można to nazwać padaczką)
Komfort
5,0
Widoczność
duże ato, duże szyby = dobra widoczność
4,0
Ergonomia
przełączniki wielkie i brzydkie, ale wszystko działa sprawnie jest na miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimę elegancko. szybko sie grzeje i jest bardzo ciepło ale latem troche za gorąco. Słabe przewietrzanie wnętrza i kiepska dmuchawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duży, bardzo duży, miejsca pod dostatkiem. Wygodne eleganckie fotele takie wanny. Te duże wielkie ze starszych caro. Pod koniec 93 wprowadzono mniejsze i twarde.
3,0
Wyciszenie
do 80km/h jest elegancko. podem wyje most. Pozyżej 115km/h już jest ciszej. Ale powyżej 3500obr/min silnik już daje zanć o sobie i cicho nie jest. Ale to wina źle zastrojonej skrzyni. (za krótka 5-tka lub brak 6-ki :) )
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę zbyt wysokie spalanie. Ale kosztów napraw nie da się porównać z żadnym samochodem tych rozmiarów. Chyba że z maluchem. Taniej chyba się nie da. Poza tym budowa prosta jak drut i każdy moze sam pogrzebać. Spalanie: na trasie w góry do 130km/h 9,2l, w mieście 12-13l, na trasie prędkość 120-150km/h 12,8l, w mieście z dużym ciężarem do 14l. Oczywiście lpg bo moim zdaniem polonez bez lpg nie ma racji bytu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie da się taniej kupić pojazdu tej wielkości, o takich osiągach którego będzie sie tak tanio naprawiało i będzie można nim w miarę wygodnie podróżować. Idealne auto dla ludzi młodych. Jeśli spjrzy się pod tym względem można wybaczyć nawet wysokie spalanie o ile mamy LPG.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
często psują się jakies małe głupotki: typu: zerwana lina do otwierania szyby, opuściły się drzwi, pękła szpilka przy gaźniku, pękła linka ręcznego, zapiekły się hamulce z tyłu, przestał działać termomet włączający wentylator chłodnicy, zamulona chłodnica, wadliwy termostat, skończył się głośnik w drzwiach itp. Ale teakie drobiazgi naprawia się samemu. Poza tym jak na ten wiek auta no i przede wszystkim tą cene wszystko można wybaczyć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeszcze nigdy nie stanął w drodze. Jak się coś zepsuło zawsze o własnych siłach docierał do warsztatu. Pważniejsze usterki i naprawy jakie robiłem za swojej kadencji (40 000km): remont hamulców, wymiana korektora hamowania, wymiana łożysk półosi tylnego mostu no i to na tyle. + oczywiście to co zawsze trzeba robić wymiany klocków, filtrów, płynów i regulacje.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.5 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Caro 1.5 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
12,4
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Caro