Ogólnie jestem z tego pojazdu bardzo zadowolony. Uważam że polonez jest wdzięcznym autem Jeśli reguluje się instalaje gazową, zawory co jakiś czas. Wymienia filtry i olej to nie powinno być problemów z użytkowaniem. Nie miałem nigdy problemów ani w drodze, ani z odpaleniem zimą (nawet przy -20)
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik jak na to cenę samochodu to jest wspaniały. Ale w porównaniu z nowszymi jednostkami to jest troche za słaby. Z silnikiem nie miałem żadnych problemów. Na prostej ciągnie 160 na lpg a z górki 170 :)) Chciałem dodać że jeżdżę na oleju orlen 20W40 nawet zimą. W silniku mam przerobiony układ dolotowy ze względu na instalację gazową. Gaźnik i kolektor ssący od 1,6GLE oraz kolektor wydechowy od 1,6GSI.
3,0
Skrzynia biegów
wymieniam olej i jest ok. Źle zestrojona (zbyt krótki 5 bieg). Jadąc ok 130 obroty są ok 4000 na min. Więc jak tym można szybko podróżować?? Bezpieczna dal silnika prędkość przelotowa na trasie to tak do 120km/h.
3,0
Układ jezdny
przez tą konstrukcję (wał, most naped z tyłu) chyba połowa tych 75 kucyków to sie gdzieś po drodze gubi. No i most wyje. Ale za tą cenę nie ma co nażekać. Przy prędkościach ok160km/h auto dostaje drgawek. (ewentualnie można to nazwać padaczką)
Komfort
5,0
Widoczność
duże ato, duże szyby = dobra widoczność
4,0
Ergonomia
przełączniki wielkie i brzydkie, ale wszystko działa sprawnie jest na miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimę elegancko. szybko sie grzeje i jest bardzo ciepło ale latem troche za gorąco. Słabe przewietrzanie wnętrza i kiepska dmuchawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duży, bardzo duży, miejsca pod dostatkiem. Wygodne eleganckie fotele takie wanny. Te duże wielkie ze starszych caro. Pod koniec 93 wprowadzono mniejsze i twarde.
3,0
Wyciszenie
do 80km/h jest elegancko. podem wyje most. Pozyżej 115km/h już jest ciszej. Ale powyżej 3500obr/min silnik już daje zanć o sobie i cicho nie jest. Ale to wina źle zastrojonej skrzyni. (za krótka 5-tka lub brak 6-ki :) )
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę zbyt wysokie spalanie. Ale kosztów napraw nie da się porównać z żadnym samochodem tych rozmiarów. Chyba że z maluchem. Taniej chyba się nie da. Poza tym budowa prosta jak drut i każdy moze sam pogrzebać.
Spalanie: na trasie w góry do 130km/h 9,2l, w mieście 12-13l, na trasie prędkość 120-150km/h 12,8l, w mieście z dużym ciężarem do 14l. Oczywiście lpg bo moim zdaniem polonez bez lpg nie ma racji bytu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie da się taniej kupić pojazdu tej wielkości, o takich osiągach którego będzie sie tak tanio naprawiało i będzie można nim w miarę wygodnie podróżować. Idealne auto dla ludzi młodych. Jeśli spjrzy się pod tym względem można wybaczyć nawet wysokie spalanie o ile mamy LPG.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
często psują się jakies małe głupotki: typu: zerwana lina do otwierania szyby, opuściły się drzwi, pękła szpilka przy gaźniku, pękła linka ręcznego, zapiekły się hamulce z tyłu, przestał działać termomet włączający wentylator chłodnicy, zamulona chłodnica, wadliwy termostat, skończył się głośnik w drzwiach itp. Ale teakie drobiazgi naprawia się samemu. Poza tym jak na ten wiek auta no i przede wszystkim tą cene wszystko można wybaczyć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jeszcze nigdy nie stanął w drodze. Jak się coś zepsuło zawsze o własnych siłach docierał do warsztatu. Pważniejsze usterki i naprawy jakie robiłem za swojej kadencji (40 000km): remont hamulców, wymiana korektora hamowania, wymiana łożysk półosi tylnego mostu no i to na tyle. + oczywiście to co zawsze trzeba robić wymiany klocków, filtrów, płynów i regulacje.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 75KM 55kW
[l/100km]