Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro

Patryk Nowicki, 2 lata temu
Silnik 1.5 75KM 55kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
FSO Polonez Caro 1.5 75KM 55kW 1991-1997 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Łatwość naprawy wszystkich elementów
Inne : Ogólna nieprawdziwość zdecydowaniej większości negatywnych mitów z Polonezami związanych.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wcześniej wspomiana rdza
5,0
Całokształt
Zdecydowanie niedoceniony samochód, między innymi przez nadmierną fascynacje niemieckimi samochodami w Polsce, a także niestety nieumiejętną eksploatację przez właścicieli, którzy często kupują je tylko z powody niskiej ceny po to żeby je "zajechać" i sprzedać/zezłomować. Do tego dochodzi też masa mitów o jego beznadziejności w których nie ma grosza prawdy. Polecam każdemu chociaż raz w życiu spróbować przejechać się Polonezem w przyzwoitym stanie, jest to ciekawe doświadczenie. Myślę też że ci, którzy mieli o nim negatywne zdanie, je zmienią. Polonez nadaję się zarówno na dalekie wyjazdy, jak i krótkie codzienne przeprawy, a także do jazdy po drogach gruntowych. Można nim jechać z rodziną, samemu albo przewożąc ładunkek. Jednym słowem jest samochodem uniwersalnym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.5 82KM na gaźniku bez katalizatora w moim Polonezie sprawdza się wspaniale. Wielką zaletaą gaźnika jest łatwość jego naprawy i możliwość jego regulacji samemu. Wsystko jest łatwo dostępne; nic nie jest upchane ani przykrytę zbędnym plastikiem jak to często jest w nowych (szczególnie niemieckich) samochodach. Mocy mu nie brakuję, paliwa za dużo nie ciągnie i do tego ten piękny klekot OHV.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą bez problemu, brak 6 biegu mi absolutnie nie przeszkadza.
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi, jedyne co można zarzucić to ten przeklęty most który w każdym Polonezie wyję na 3 biegu. Ale zdecydowanie nie jest to problematyczne, częściej po prostu śmieszne. Niektórzy narzekają na wspomaganie kierownicy, a raczej jego brak, przynajmniej w moim modelu. Mi to zupełnie nie przeszkadza, wręcz przeciwnie daje większe "wczucie" w jazdę jednakże trzeba na parkingu się trochę nawysilać. Zawieszenie jest miękkie i komfortowe, tylne resory piórowe nie wpływają niekorzystnie na komfort jazdy. Umożliwiają za to wyższą wagę ładunków w bagażniku i przyczepie. Zawieszenie jest też dobrze dostosowane do jazdy po drogach nieasflatowych. Wjeżdżając na drogę gruntową nie czuć różnicy, samochód pokonuję nierówności z łatwością
4,0
Karoseria
Ludzie często narzekają na rdzę w Polonezach, ale często wynika to z nieprawidłowego umiejscowienia samochodu. Niestety szczególnie Polonezy często nie są szanowane przez swoich włąścicieli i lądują na podwórku, co zimą i w deszczu jest wyjątkowo destruktywne. Dalej blacha jest raczej najsłabszą stroną tego samochodu. Za to wizualnie nie jest już tak źle, przynajmniej w moich oczach ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Cienkie słupki i duże przeszklenie dają bardzo dobrą widoczność.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski są na wyciągnięcie ręki, a ich umiejscowienie nie przeszkadza mi, chociaż niektórzy na nie narzekają. Dla osób z dużymi stopami pedały są trochę wąsko umieszczone, ale idzie się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy wyższych prędkościach przyjemnie dmucha zimnym powietrzem bez (nawet jeżeli niewielkiego) hałasu dmuchawy, ponieważ wlot na masce sam łapie powietrze do środka w trakcie jazdy. Z tego powodu nawet brak klimatyzacji nie przeszkadza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównywując z nowymi samochodami mimo swojej małej wielkości z zewnątrz, w środku jest pełno miejsca z powodu braku grubych plastików i poduszek powietrznych. Więcej niż w niejednym dzisiejszym samochodzie. Do tego duży bagażnik, możliwość składania tylnej kanapy i miejsce na koło zapasowe i różne narzędzia.
5,0
Wyciszenie
Można spokojnie prowadzić rozmowę z pasażerem przy prędkości 100km/h. Subiektywnym plusem jest fakt że słychać silnik w trakcie jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Większość usterek można naprawić bez żadnych kosztów, a kiedy jest to wymagane, części zamienne są tanie i wszechobecnie dostępne. Pali też stosunkowo mało z powodu niskiej wagi w porównaniu z wieloma dzisiejszymi czołgo-samochodami zawalonymi niepotrzebnym złomem, blachą i plastikiem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ostatnio trochę podrożał ale ja jeszcze kupiłem w miarę tanio więc nawet wyszło na ręke ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
99% można naprawić przed domem w 1-20 minut przy użyciu jednynie zestawu naprawczego otrzymanego przy zakupie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo żadkie, nawet jeżeli to łatwe i tanie w naprawie. Mam samochód od roku i przejechałem nim 2 tysiące kilometrów i nie pojawiła się w nim ani jedna poważniejsza usterka. Jedynie co to żarówki do wymiany i luźne połączenia elektryczne które wystarczyło skleić taśmą klejącą. Przypominam że samochód ma 30 lat!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23

FSO Polonez – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

FSO Polonez Caro