Układ hamulcowy
: Pęknięcie przewodu hamulcowego przy gwałtownym hamowaniu.
3,0
Całokształt
To auto bardzo ciężko oceniać. Jest to na pewno samochód mocno przestarzały. Budzi jednak moją sympatię, gdyż to ostatni polski samochód na drogach. Ciężki w prowadzeniu, łakomy na paliwo, dość awaryjny. Z drugiej strony, przestronny i wygodny. Żeby jeździć Polonezem trzeba go po prostu polubić i przyzwyczaić się do pewnych niedogodności.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przyspieszenie nie jest nawet najgorsze, ale trzeba go bardzo wysoko piłować. Niestety elastyczność jest fatalna, a gdy silnik jest zimny to wręcz tragiczna... Jeśli chodzi o kulturę pracy to zdecydowanie zbyt głośny jak na jednostkę benzynową. Dieslowi można by jeszcze wybaczyć.
3,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni nie mam żadnych zastrzeżeń. Przełożenia krótkie, dobre do miasta. Skoki dźwigni krótkie, biegi nie haczą, nie zgrzytają. Jedynie żeby wrzucić wsteczny, samochód musi być zatrzymany zupełnie do zera.
2,0
Układ jezdny
Prowadzi się średnio, zawieszenie bardzo miękkie. Hamulce bardzo słabe.
Komfort
3,0
Widoczność
Jedna z najmocniejszych stron auta. Wszędzie widać bardzo dobrze. Tylna szyba ogromna, słupki boczne niezbyt szerokie. Taka widoczność powinna być w każdym aucie.
3,0
Ergonomia
Generalnie jest OK. Jedynie przełączniki świateł awaryjnych, tylnych halogenów i tylnej wycieraczki są w takich miejscach że idealnie zasłania je kierownica. Ale halogeny rzadko kiedy się używa, to samo wycieraczka, a awaryjne po pewnym czasie po prostu się wyczuwa.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli chodzi o ogrzewanie - dość dobrze. W miarę szybko się nagrzewa, z nawiewu leci ciepłe (nie gorące) powietrze. Natomiast z wentylacją w upał jest koszmarnie. Z nawiewu nie uda się uzyskać chłodnego powietrza, jedynie sytuację ratuje otwarcie szyb, ale w dobie aut z klimatyzacją to zdecydowanie za mało.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tę klasę samochodu jest dobrze. Po odsunięciu przednich foteli na maxa osobom wysokim z tyłu może być niewygodnie. Poza tym mało miejsca nad głowami (zwłaszcza z tyłu) i zbyt płytki bagażnik (sytuację ratuje możliwość zdjęcia tylnej półki).
2,0
Wyciszenie
No tu jest źle. Samochód ogólnie nie jest zbyt cichy, od 80km/h staje się głośny, a powyżej 110 nie do zniesienia. Skutecznie zagłuszy dobrej klasy radio:)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jak na tę pojemność i moc jest tragiczne. Sytuację ratują jednak ceny napraw i części, które są nieraz śmieszne.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tych aut są dzisiaj śmieszne. Jeśli kogoś stać tylko na takie auto, zna się trochę na samochodach i będzie umiał poradzić sobie z niektórymi awariami to polecam.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze coś się znajdzie, ale z reguły są to drobne pierdoły, które nierzadko można naprawić samemu za darmo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwie bardzo nieprzyjemne i niebezpieczne usterki: 1. Zacinał się rozrusznik (kręcił bez przerwy) co mogło grozić zwarciem i pożarem w aucie.
2. Pęknięcie przewodu hamulcowego przy gwałtownym hamowaniu. Samochód stracił większość i tak już mizernej siły hamowania i jazda była bardzo mało bepieczna.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 75KM 55kW
[l/100km]