Auto rodzinne, zapewniające dobre osiągi, ale nie do ostrej jazdy. Ekonomiczne i tanie. Trochę mi szkoda, że już go nie mam.
Wrażenia
5,0
Silnik
To raczej wysokoobrotowy silnik, więc jeśli chcemy efektywnie przyspieszać, trzeba wejść na wysokie obroty (pow. 4000), w niższej partii obrotów moment obrotowy jest mały. Pracuje równo, dość głośny, ale to wina FSO, w Roverach jest cichszy.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą raczej cieżko i w dość niewygodny sposób się je przełącza. Niezbyt cicha, szczególnie po 100 tys.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie pozwala na ostrą jazdę, sztywny tylny most i resory piórowe robią swoje, ale komfort nie jest taki zły. Układ kierowniczy bez wspomagania to masakra, szczególnie w mieście, poza tym czesto trzeba go regulowac z racji luzów.
Komfort
5,0
Widoczność
To chyba jedyna rzecz w tym samochodzie, do której nie można się przyczepić
4,0
Ergonomia
Nie jest źle.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest jedna rzecz, która mnie strasznie denerwuje, a mianowicie brak opcji wyłaczenia nawiewu na przednia szybe, co szczególnie daje sie we znaki latem, kiedy deska rozdzielcza jest nagrzana, a nawiewniki zwiewają z nad niej gorące powietrze wprost na kabine. Zimą silnik szybko sie nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo, nawet dla pięciu osób, tylko tylne siedzenia mogłyby być wygodniejsze.
3,0
Wyciszenie
Kanciaste nadwozie robi swoje, pow. 120km/h jest naprawde głośno. Denerwuje też hałaśliwy tylny most, szczególnie po 100 tys.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwage wiek konstrukcji tego nadwozia i jego aerodynamikę, jest dobrze, auto pali niewiele wiecej niż Rover 45. Natomiast ceny przeglądów nie są wysokie, pod warunkiem, że nie zepsuje się nic wyprodukowanego przez Rowera, w przeciwnym razie czeka nas niemałe wydatki i oczekiwanie na części, ponieważ Rower ma słabo rozwiniętą sieć ASO w naszym kraju.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak to w Polonezie - niska jakość, niska cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zależy od egzemplaża, u mnie było nieźle, poza klockami hamulcowymi, które czasami trzeba było wymieniać poniżej 10000km i na dodatek czesto psuł się wskaźnik ich zużycia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem jedną poważna usterkę - awaria modułu sterowania silnikiem. Wydatek nie mały (4000zl), ale wina nie byla po stronie Rovera, tylko kiepskiej jakosci elektroniki FSO, a dokładnie alarmu. Odradzam używania go, jeśli go masz, to najlepiej go wyłącz tym małym kluczykiem. Z innych usterek, to częstą jest sprzegło i tylny most, ale to raczej po 100 tys, chyba, że ktoś bardzo ostro jeździ.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 103KM 76kW
[l/100km]