Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro

leśnik, 19 lat temu
Silnik 1.4 103KM 76kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 160 tys. km
FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto rodzinne, zapewniające dobre osiągi, ale nie do ostrej jazdy. Ekonomiczne i tanie. Trochę mi szkoda, że już go nie mam.
Wrażenia
5,0
Silnik
To raczej wysokoobrotowy silnik, więc jeśli chcemy efektywnie przyspieszać, trzeba wejść na wysokie obroty (pow. 4000), w niższej partii obrotów moment obrotowy jest mały. Pracuje równo, dość głośny, ale to wina FSO, w Roverach jest cichszy.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą raczej cieżko i w dość niewygodny sposób się je przełącza. Niezbyt cicha, szczególnie po 100 tys.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie pozwala na ostrą jazdę, sztywny tylny most i resory piórowe robią swoje, ale komfort nie jest taki zły. Układ kierowniczy bez wspomagania to masakra, szczególnie w mieście, poza tym czesto trzeba go regulowac z racji luzów.
Komfort
5,0
Widoczność
To chyba jedyna rzecz w tym samochodzie, do której nie można się przyczepić
4,0
Ergonomia
Nie jest źle.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest jedna rzecz, która mnie strasznie denerwuje, a mianowicie brak opcji wyłaczenia nawiewu na przednia szybe, co szczególnie daje sie we znaki latem, kiedy deska rozdzielcza jest nagrzana, a nawiewniki zwiewają z nad niej gorące powietrze wprost na kabine. Zimą silnik szybko sie nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo, nawet dla pięciu osób, tylko tylne siedzenia mogłyby być wygodniejsze.
3,0
Wyciszenie
Kanciaste nadwozie robi swoje, pow. 120km/h jest naprawde głośno. Denerwuje też hałaśliwy tylny most, szczególnie po 100 tys.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwage wiek konstrukcji tego nadwozia i jego aerodynamikę, jest dobrze, auto pali niewiele wiecej niż Rover 45. Natomiast ceny przeglądów nie są wysokie, pod warunkiem, że nie zepsuje się nic wyprodukowanego przez Rowera, w przeciwnym razie czeka nas niemałe wydatki i oczekiwanie na części, ponieważ Rower ma słabo rozwiniętą sieć ASO w naszym kraju.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak to w Polonezie - niska jakość, niska cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zależy od egzemplaża, u mnie było nieźle, poza klockami hamulcowymi, które czasami trzeba było wymieniać poniżej 10000km i na dodatek czesto psuł się wskaźnik ich zużycia.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem jedną poważna usterkę - awaria modułu sterowania silnikiem. Wydatek nie mały (4000zl), ale wina nie byla po stronie Rovera, tylko kiepskiej jakosci elektroniki FSO, a dokładnie alarmu. Odradzam używania go, jeśli go masz, to najlepiej go wyłącz tym małym kluczykiem. Z innych usterek, to częstą jest sprzegło i tylny most, ale to raczej po 100 tys, chyba, że ktoś bardzo ostro jeździ.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Caro 1.4 103KM 76kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,50 zł
5,1
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Caro