Silnik 1.4 16 V rovera to najlepsze co spotkało poloneza. Jeżdżę polonezem na co dzień i zupełnie nie odstaje dynamiką od nowoczesnych aut (a mamy rok 2020). Silnik ten wyeliminował większość typowych wad poloneza typu duże spalanie, wolna dynamika, problemy z panewkami czy wyciekami oleju. Jeżeli kupować poloneza to tylko z tym silnikiem
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, spalanie nie jest tragiczne, awarie nie są tak częste
4,0
Skrzynia biegów
szybko się zużywa, ale nie ma auta idealnego
4,0
Układ jezdny
Jak to polonez, zawsze przed zakrętami trzeba zwolnić. Mi brak wspomagania zupełnie nie przeszkadza
2,0
Karoseria
Rdza się szybiej pojawia niż się ją usuwa. To chyba największa wada polonezów
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń
5,0
Ergonomia
Porównując do innych silników poloneza, dynamika naprawdę jest na 5 gwiazdek
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto z lat 90 miejsca jest naprawdę sporo
3,0
Wyciszenie
Dosyć głośno. Most jak zwykle wyje przy wyższych prędkościach, ale radio jako tako słychać :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są takie tanie niestety
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go za 2000 zł. Za tyle samo mógłbym kupić poloneza GLE i GLI które są moim zdaniem dużo gorsze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma jakiejś tragedii. Wiadomo, a to wycieraczka nie działa, a to wyciek z węża chłodnicy, a to drzwi się nie otwierają. Awarie upierdliwe ale koszty naprawy znikome
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po kupnie musiałem kupić most za nie małe pieniądze ze względu na straszne wycie podczas jazdy. Po za tym bezproblemowo
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 103KM 76kW
[l/100km]