Silnik
: Przy masie 1125 kg i mocy 103 KM auto jest dynamiczne i bardzo elastyczne. Z łatwością wyprzedza młodsze od siebie samochody.
5,0
Całokształt
Bardzo dobrych samochód jak na swój wiek, łatwy w utrzymaniu i eksploatacji. Zbiera pozytywne reakcje od obserwujących na wszelkiego rodzaju zlotach i podczas codziennej jazdy. Idealny przykład rodzimego youngtimera.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra dynamika jazdy, po wymianie filtrów na nowe odzyskał dawny wigor, pracuje równo i cicho, nic nie stuka, brak falujących obrotów. Brak jakichkolwiek wycieków.
3,0
Skrzynia biegów
Mało precyzyjna, zdarza się że bieg „wyskoczy”. Tyczy się to głównie biegu pierwszego i wstecznego. Poza tym nie ma z nią większych problemów. Brak wycieków.
4,0
Układ jezdny
Brak wspomagania kierownicy da się przeboleć. Gdy już się ruszy samochód prowadzi się jednym palcem. Hamulce seryjne po regeneracji zapewniają dość dobrą skuteczność porównywalną obecnie z dostępnym niegdyś układem firmy Lucas. Zawieszenie dobrze tłumi nierówności. Gdy nie wchodzimy w łuk ze zbyt dużą szybkością przechyły zawieszenia i karoserii nie są tak dokuczliwe.
5,0
Karoseria
Biorąc pod uwagę garażowanie od momentu zakupu w Polmozbycie w 1994 roku brak jakichkolwiek oznak większej korozji. Małe bąbelki są tylko na dole drzwi pasażera.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże okna zapewniają dobrą wentylację a zarazem doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach.
4,0
Ergonomia
Dostęp do podstawowych włączników jest dobry, wszystko jest pod ręką. Zegary są czytelne, a regulacja lusterek działa płynnie. Regulacja wysokości świateł (często awaryjna w niektórych Polonezach) tu działa bez zarzutu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dzięki szyberdachowi oraz uchylanym oknom wentylacja jest bardzo skuteczna. Natomiast nawiew z kratek pod szybą niestety w lecie zapewnia wyłącznie napływ gorącego powietrza znad maski. Skuteczny jest natomiast w chłodniejsze dni. Ogrzewanie jest bardzo skuteczne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja za kierownicą nawet dla osób mojego wzrostu (199cm) jest względnie komfortowa. Pedały wydają się być umieszczone trochę za blisko siebie, ale jest to rzeczą normalną w produktach FSO. Ilość miejsca na nogi i na głowę na tylnej kanapie jest wystarczająca do komfortowej podróży.
4,0
Wyciszenie
Praca silnika na postoju jest praktycznie niesłyszalna. Podczas jazdy nic się nie tłucze, most cicho pracuje, skrzynia biegów także. Wydech nie wydaje z siebie żadnego dziwnego dzwonienia. Pracy zawieszenia też praktycznie nie słychać. Podczas jazdy z otwartym szyberdachem i oknami jest jednak dosyć głośno zwłaszcza powyżej 100 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne i oryginalne łatwo dostępne i przede wszystkim tanie. Przy rozsądnej jeździe z tym silnikiem spalanie nie jest wyższe niż 9 l / 100 km. Łatwość naprawy w każdych warunkach z użyciem podstawowych narzędzi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę zadbany, niezajeżdżony egzemplarz warto wydać na niego te 2500-4000 zł rynkowej ceny, tym bardziej że wartość takich egzemplarzy będzie rosła. Auto wygodne, przestronne i tanie w eksploatacji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Regulacja wtrysku paliwa i przepalona żarówka oświetlenia wnętrza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 103KM 76kW
[l/100km]