Karoseria
: rdzewiejąca blacha poszycia drzwi, progi i tylne nadkola, oraz nosek i maska z przodu
Przeniesienie napędu
: przy 90000 zaczoł się odzywac most, raz wymienone krzyżaki,
4,0
Całokształt
poza pojawiająca się blachą auto jest dobre, dynamiczne, nie boję się w nim wyprzedzać, czuję się bezpiecznie, blacha zaczeła lecieć w zeszłym roku pierwsze wypryski rdzy i jak już zacznie rdzewieć to w szybkim tempie. za całokształ daje 4
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny bezawaryjny, części droższe niż zwykły 1.6 ale i tak kożystne ceny, poza tym nie często wydajemy złotówki na niego.. kompletny rozrząd wymieniony przy 85kkm za 210 PLN
4,0
Skrzynia biegów
Problematyczny drugi bieg, zwłaszcza przy redukcji z 3 na 2, należy wyczuć moment... wsteczny na 2 razy sprzęgłem. najlepszy 3 bieg wtedy dynamika lepsza niż golf 1.8, vectra 2.0 ale tylko 125 max :)
3,0
Układ jezdny
Nadsterowny i podstarowny zależnie od warunków pogodowych, przy suchej nawierzchni wyrzuca z zakrętów przy gwałtownym operowaniu kierownicą, na mokrej driftów możemy się nauczyć bez wysiłku i męczenia auta... jazda na polskich drogach rewelacyjna, można poginać 80 prze tory i nic się nie dzieje, pierwsza wymiana czegokolwiek w zawieszeniu mojego auta to 90000. atan amorków był jeszcze na 60% ale i tak wymieniłem.
Komfort
5,0
Widoczność
w każdym kierunku bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
niektórych włącznikó należy sie nauczyc gdzie są, zwłasza jeśli przepali się podświetlenie w przełączniku, poza tym sterowanie świateł (góra-dół) bez sensu, w ogóle nie działa, totalne nieporozumienie. Kierownica regulowana więc moża się dostosować do wygodnej pozycji.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
dość szybko sie nagrzewa zimą, ale nalezało to naprawić, latem niestetny bez otwartych okien się nie da, przy 24 stopniach wystarczy mieć 110 na budziku, wentyl na 2 bieg i szyby zamknięte... :D prawie jak klima
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przody wygoda jak trza mam 190cm więc mam jeszcze luz nad głową i w nogach, z tyłu trochę mało komfortowo, przy wzroście do 170 jest dobrze powyżej jest problem z kolanami, ale i tak przeważnie jeżdzę sam lub z żonką.
2,0
Wyciszenie
najgorsza sprawa jaka może być poza blacharką, przy nakładzie około 500 PLN i całego dnia moza tę pędzącą blachę wyciszyc o 3dB naprawdę raj dla uszu wtedy, bez wyciszenia komfortowa jazda do 110. przy 150 jeszcze raz tak głośno, przy 180 to już strach że coś odpadnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jest dobrze, jak dla mnie rewelka, ogólnie tym autem wolno się nie jeździ tym bardziej że silnik potrafi powodować opad szczęk innych kierowców, moja noga jest dość ciężka
5,0
Stosunek jakość/cena
ekonomika na gazie, bezawaryjne auto jak się przestrzega przeglądów według instrukcji. wtedy tylko olej i filtry, i paliwo. Cena podzespołów normalnie zużywających się naprawdę śmieszna
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tak ogólnie tylko świece co 10 tys, przewody co 20 tys. klocki hamulcowe różnie, olej + filtr oleju po każdej zimie, filtr powietrza i przegląd gazu raz w roku też po zimie. i alternator naprawa w zeszłym roku koszt 190 PLN
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
raz tylko z mojej winy stanoł na drodze, nie chciało mi sie dolać płynu chłodzącego przed wyjazdem do miasta, to był piękny lipcowy dzień, temp, w słońcu z 50 stopni, i wentylator szalał w korkach cały czas, po tym fakcie już było coś nie tak, po 2 miesiącach wyplół uszczelkę pod głowicą, na szczęście płyn poszedł na zewnątrz a nie do tłoków, koszt operacyjny 800 PLN :) nie drogo i nie odczółem tego w portfelu.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 103KM 76kW
[l/100km]