Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro Plus

wojtac, 11 lat temu
Silnik 1.6 GSi 84KM 62kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 107 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 84KM 62kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : mimo wagi poldka silnik daje radę, trochę trzeba go bujać od świateł ale po przekroczeniu 60km/h idzie zaskakująco dobrze i ciągnie do około 170km/h :) wicej nie jechałem bo traci się panowanie nad pojazdem :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : wszechobecna rdza
Układ elektryczny : problemy z przekażnikiem świateł
Inne : szybko wyrabiające się końcówki drążków kierowniczych
4,0
Całokształt
polecam na pierwszy samochód. uczy pokory, wybacza brak środków na doinwestowanie uczy odrobiny pokory na drodze ale przede wszystkim ogranicza zapędy rajdowe ... owszem można jeździć nim szybko ale braku rozsądku nie wybaczy. \\Ja ze swojego poloneza jestem bardzo zadowolony mimo jego wad . jeździ i to się liczy. zrobiłem go rok temu i teraz już zrobiłem ponad 10tyś po naprawie bezproblemowo.
Wrażenia
4,0
Silnik
daje radę. nie ma co smęcić przecież to konstrukcja z 1932 roku .... zanim się zbierze trochę potrwa ale potem jest już całkiem na poziomie. lata i zadziwia innych że jeszcze potrafi :)
4,0
Skrzynia biegów
jedynka zbyt krótka, potem jest już tylko lepiej. precyzyjna jak na swój wiek choć zdaża się żle wysprzęglać i trzeba jedynkę lub wsteczny prać na dwa razy ale to żadkość. o tym nawet piszą w instrukci obsługi.
3,0
Układ jezdny
gdyby nie te pióra z tyłu ... mają zaletę bo dają dobre resorowanie i jest całkiem wygodnie bo nie skacze się na dziurach ale za to buja jak na łodzi. nie ma mowy o jakiejkolwiek precyzji ale da się jeździć. powyżej prędkości 160km/h tracisz to co odpowiada za stabilność poprostu lecisz jak pocisk i każde zawirowanie powoduje ściąganie z pasa drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
doskonała. zero dmuchanych słupków i przepompowanych plastików. jedyny minus to pochylona z tyłu szyba ale to w końcu fastback i pod złym kontem zamontowana szyba przednia która w słoneczne dni i w nocy odbija kokpit. bywa upierdliwe i wymaga skupienia ale nie jest to problem tylko polonezów.
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu malo elektroniki a w sumie wcale więc wszystko jest tam gdzie być powinno. jedyny minus to żle umiejscowiony włącznik świateł, wycieraczki tylnej i podgrzewania foteli przednich. przy wsiadaniu bądz wysiadaniu zdaża się je zachaczyć kolanem i przełączyć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nagrzewnica bardzo długo się grzeje. wentylacja to jest zawsze bo wkońsu nawet ramki drzwi dobrze nie dolegają do uszczelek po czasie. pozatym uszczelki się zchodzą i bywa że zawiewa z okolic lusterek. ale nie ma co narzekać. drażni tylko to że nawet w obiegu zamkniętym potrafi parować w środku i stojąc w korku czuć spaliny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mało jest samochodów oferujących w tej cenie takie obszerne wnętrze autko jest jak z gumy. zapakuje piętkę dorosłych osób i nikt nie narzeka na brak miejsca na nogi czy przesadną ciasnotę. ewentualnie jak osoba wysoka to haczy głową o podsufitkę . bez obaw to nie tico :)
2,0
Wyciszenie
tu nie będzie pochwał. wał wyje, słychać zbyt bardzo silnik i toczenie opon szczególnie w zimę zimówki i po deszczu. jest głośno i na dłuższych trasach może rozboleć głowa od tego jednostajnego szumu. tu daewoo mogło sporo poprawić po przejęciu fso tylko że jak wszyscy dobrze wiemy mieli poldka w głębokim poważaniu ...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnio lpg po mieści to ok 13 litrów łyka a w trasie schodzi minimalnie poniżej 10litrów ale jak pajacujesz to 17litrów wciągnie nosem że nawet nie zdążysz się obejrzeć.
5,0
Stosunek jakość/cena
gdyby nie to że coraz mniej jest części oryginalnych na rynku ponieważ producenci się wycofują gdyś są zbyt drogie w produkcji a zysk z nich niewielki to było by dobrze. ceny poszły bardzo do góry i może się okazać ze posiadanie poldka stanie się luksusem a nie przymusem ...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
elektryka, był central nie ma centrala, padł na amen, przekażniki świateł postojowych i mijania też padają i trzeba do elektryka jeździć żeby polutował. łatwo zrobić zwarcie i stracić zegar podświetlanie kabiny oraz światła awaryjne. kiedy pojazd się naelektryzuje wystarczy przy rozłączonej stacyjce wcisnąć nieumyślnie kapsel zapalniczki i gotowa mała awaria.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
słabe sprzęgło, wytrzymało 90tyś przebiegu... unieruchomiło mnie to na miesiąc bo jak zatargałem do mechanika to okazało się że otworzyłem puszkę pandory. sporo było do wymiany przy okazji co kosztowało lącznie 3tyś ale na to co zrobiłem to w młodszym samochodzie musiałbym wyrzucić trzy razy tyle. no i pompa paliwa zawodna ... musiałem wymienić mimo że w baku jest zawsze więcej niż połowa i tak się zaciera. no i szczotki alternatora ... warto jest mieć je przy sobie choć wytrzymają nawet 100tyś nigdy nie wiadomo kiedy się rozsypią ... warto o tym pamiętać

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GSi 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23

FSO Polonez – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

FSO Polonez Caro Plus