Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro Plus

emil, 17 lat temu
Silnik 1.6 GLi 76KM 56kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 154 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Chluba naszych szos;] Konstrukcja przestarzała, blacha kocha rudę - więc trzeba uważać;] Dobra konserwacja podwozia i wszystko mam dalej czarne - zero rdzy;] Wymieniłem przy zakupie rozrząd, klocki i tarcze z przodu, olej, płyn chłodzący, wszystkie paski klinowe, świece i koniec;] Mam na nim prawie 160kkm i wcale nie chce mu się jeszcze umierać;] Napęd na tył pozwala na piękne ślizgi zwłaszcza zimą;] Miękkie foteliki, bez trzymania bocznego;( Masywny, bezpieczny, byle co nie wyskoczy;] No i hamulce - wreszcie są hamulce a nie spowalniacze;] No i jest wspomaganie - paluszkiem można kręcić bez problemów;] Generalnie jeśli masz dość transportu publicznego to odskocznia idealna;] Wysoko zawiesznoy, żadne krawężniki mi nie straszne;] Również zdechlaki na drodze też ignoruję;] Pzdr dla wszystkich właścicieli tego POLSKIEGO cuda;]
Wrażenia
3,0
Silnik
zwykly boshowski mono. dzieki popychaczom odpadaja regulacje zaworow co bylo strasznie upierdliwe w poprzednich modelach. rowniez zmieniono ulozyskowanie dzieki czemu nie ma tego klasycznego prl-owskiego klekotu!! Na gazie zamulony, dynamiki prawie brak. Na benzce jakos tam sie zbiera. Aby cos wyprzedzic to prawie zawsze trzeba bieg w dol zredukowac. Pędzę go na lotos gas mineral i wcina na 20tys 0.5 litra oleju- wiec wynik b. dobry;] przerobilem nim prawie 60 tys w roczek (trasa-miasto) i nic przy motorku poza pierdolami eksploatacyjnymi (swiece, olej, filtry) nie robilem wiec narazie ok;]
4,0
Skrzynia biegów
za krótka jedynka!!!! drogi prowadzenia drążka krótkie - taka imitacja sportowej skrzynki;] Czasami chaczy 3;] Długa 2, i 4;] Nic mi z niej nie cieknie;] Generalnie ok;]
4,0
Układ jezdny
Nic nie wymieniłem;] nie wiem czy mam szczęście, czy jakoś drogi sie poprawiły ale nic nie stuka i nie puka... Chociaż na dziurach resory z tyłu skrzypią jak w żuku...;] Trzymanie drogi dobre;] Nie wyhyla się na zakrętach jak niektóre fiaciki;] Napęd na tył pozwala sobie pojeździć bokami - zwłaszcza w zimę taką jak ta;]
Komfort
5,0
Widoczność
prawie jakby był bez dachu.. cieniutkie słupeczki, martwego pola nie ma (jak się dobrze lusterka ustawi);]
4,0
Ergonomia
archaiczne przełączniki do świateł, wycieraczki itp... pozatym ok.. wszystko pod ręką. Popielniczki nie używam bo nie da się w nią trafić podczas jazdy, poprostu szybę otwieram.;] Wreszcie jakaś normalna deska, choć tablica przyrządów na zielono podświetlona?? hmm... ładniejsza była ta na pomarańczowo;]
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Choć silnik szybko się nagrzewa to nagrzewnica już trochę gorzej. Para, śnieg co prawda znikają z szyb ale raczej tak sobie grzeje;] Latem słabo chłodzi - ale szyby w dół i jedzie się dobrze;] Dobrze, że można kierunek nawiewu ustawić;]
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu loża;] Z tyłu tak sobie - zwłaszcza przy fotelach odsuniętych na full;] mój jest zawsze na max do tyłu;] Ale duże skubaństwo jest;]
3,0
Wyciszenie
do 90 daje się jechać. no do 100 powiedzmy;] Później dochodzi jeszcze wycie tylnego mostu. Powyżej 120 silnik wyje jakby go zarzynali, bez dobrego radia padaczka:(
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam gazownię na pokładzie. miasto - 11 (lato/zima - bez różnicy - nie wiem czemu;]) trasa - 10 czasami mniej, zależy od jakości gazu;] benzyna - miasto 8-9 a i 10 można osiągnać bez większych wysiłków. trasa ok 7.5.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za śmieszne pieniążki masz kawał samochodu, który wjedzie niemal wszędzie;] i jeszcze większy kawał histori polskiej motoryzacji;]
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawiew sterowany pneumatycznie to porażka przy tym silniku (zwłaszcza jak masz lpg). Jak mu wdepniesz to wszystko wieje na szybę - mimo że ustawisz np na nogi, jak puścisz to dłuugo myśli nim wróci na zadaną wcześniej pozycję;] Padło też jakieś gówno sterujące gazem (chyba emulator sondy lambda) i przez to mam problemy z benzynką. Muszę resety kompa robić za każdym razem;] ale to wyskoczyło niedawno - wcześniej bez problemów. Reszta ok;]
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze dojechałem, gdzie chciałem;] Choć sprzęgło wymienić musiałem po powyżej 130 ślizgało się.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO Polonez Caro Plus