Chluba naszych szos;] Konstrukcja przestarzała, blacha kocha rudę - więc trzeba uważać;] Dobra konserwacja podwozia i wszystko mam dalej czarne - zero rdzy;]
Wymieniłem przy zakupie rozrząd, klocki i tarcze z przodu, olej, płyn chłodzący, wszystkie paski klinowe, świece i koniec;]
Mam na nim prawie 160kkm i wcale nie chce mu się jeszcze umierać;]
Napęd na tył pozwala na piękne ślizgi zwłaszcza zimą;] Miękkie foteliki, bez trzymania bocznego;( Masywny, bezpieczny, byle co nie wyskoczy;] No i hamulce - wreszcie są hamulce a nie spowalniacze;] No i jest wspomaganie - paluszkiem można kręcić bez problemów;] Generalnie jeśli masz dość transportu publicznego to odskocznia idealna;]
Wysoko zawiesznoy, żadne krawężniki mi nie straszne;] Również zdechlaki na drodze też ignoruję;]
Pzdr dla wszystkich właścicieli tego POLSKIEGO cuda;]
Wrażenia
3,0
Silnik
zwykly boshowski mono. dzieki popychaczom odpadaja regulacje zaworow co bylo strasznie upierdliwe w poprzednich modelach. rowniez zmieniono ulozyskowanie dzieki czemu nie ma tego klasycznego prl-owskiego klekotu!!
Na gazie zamulony, dynamiki prawie brak.
Na benzce jakos tam sie zbiera. Aby cos wyprzedzic to prawie zawsze trzeba bieg w dol zredukowac. Pędzę go na lotos gas mineral i wcina na 20tys 0.5 litra oleju- wiec wynik b. dobry;] przerobilem nim prawie 60 tys w roczek (trasa-miasto) i nic przy motorku poza pierdolami eksploatacyjnymi (swiece, olej, filtry) nie robilem wiec narazie ok;]
4,0
Skrzynia biegów
za krótka jedynka!!!! drogi prowadzenia drążka krótkie - taka imitacja sportowej skrzynki;] Czasami chaczy 3;] Długa 2, i 4;]
Nic mi z niej nie cieknie;] Generalnie ok;]
4,0
Układ jezdny
Nic nie wymieniłem;] nie wiem czy mam szczęście, czy jakoś drogi sie poprawiły ale nic nie stuka i nie puka... Chociaż na dziurach resory z tyłu skrzypią jak w żuku...;]
Trzymanie drogi dobre;] Nie wyhyla się na zakrętach jak niektóre fiaciki;] Napęd na tył pozwala sobie pojeździć bokami - zwłaszcza w zimę taką jak ta;]
Komfort
5,0
Widoczność
prawie jakby był bez dachu.. cieniutkie słupeczki, martwego pola nie ma (jak się dobrze lusterka ustawi);]
4,0
Ergonomia
archaiczne przełączniki do świateł, wycieraczki itp... pozatym ok.. wszystko pod ręką.
Popielniczki nie używam bo nie da się w nią trafić podczas jazdy, poprostu szybę otwieram.;] Wreszcie jakaś normalna deska, choć tablica przyrządów na zielono podświetlona?? hmm... ładniejsza była ta na pomarańczowo;]
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Choć silnik szybko się nagrzewa to nagrzewnica już trochę gorzej. Para, śnieg co prawda znikają z szyb ale raczej tak sobie grzeje;] Latem słabo chłodzi - ale szyby w dół i jedzie się dobrze;] Dobrze, że można kierunek nawiewu ustawić;]
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu loża;] Z tyłu tak sobie - zwłaszcza przy fotelach odsuniętych na full;] mój jest zawsze na max do tyłu;] Ale duże skubaństwo jest;]
3,0
Wyciszenie
do 90 daje się jechać. no do 100 powiedzmy;]
Później dochodzi jeszcze wycie tylnego mostu.
Powyżej 120 silnik wyje jakby go zarzynali, bez dobrego radia padaczka:(
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
mam gazownię na pokładzie. miasto - 11 (lato/zima - bez różnicy - nie wiem czemu;])
trasa - 10 czasami mniej, zależy od jakości gazu;] benzyna - miasto 8-9 a i 10 można osiągnać bez większych wysiłków. trasa ok 7.5.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za śmieszne pieniążki masz kawał samochodu, który wjedzie niemal wszędzie;] i jeszcze większy kawał histori polskiej motoryzacji;]
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nawiew sterowany pneumatycznie to porażka przy tym silniku (zwłaszcza jak masz lpg). Jak mu wdepniesz to wszystko wieje na szybę - mimo że ustawisz np na nogi, jak puścisz to dłuugo myśli nim wróci na zadaną wcześniej pozycję;]
Padło też jakieś gówno sterujące gazem (chyba emulator sondy lambda) i przez to mam problemy z benzynką. Muszę resety kompa robić za każdym razem;] ale to wyskoczyło niedawno - wcześniej bez problemów. Reszta ok;]
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze dojechałem, gdzie chciałem;] Choć sprzęgło wymienić musiałem po powyżej 130 ślizgało się.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW
[l/100km]