jeżdiłem polonezem przez 2 lata i ogólnie nie uważam że było dobrze, kupiłem go z przebiegiem 45tys km jako 3 latka i zrobiłem ok 30 tys. km. chęsto pojawiały się problemy w najmniej oczekiwanych momentach, ogólnie oceniam go poniżej przeciętnej
Wrażenia
2,0
Silnik
niestety ten silnik - 1.6 GLI jest zbyt słaby do tego samochodu, ani przyspieszenia, ani elastyczności, wyprzedzaniena trasie to ryzykowne przedsięwzięcie, dosyć głośna praca. plusem było to iż odpalał bez problemu bez względu na warunki pogodowe
3,0
Skrzynia biegów
nic rewelacyjnego, wrzucanie biegów wymaga trochę siły - zwłaszcza 1 bieg
3,0
Układ jezdny
wspomaganie kierownicy to bardzo dobre rozwiązanie, trochę słabo trzyma się drogi na zakrętach i na koleinach, zbyt duży promień skrętu co przy parkowaniu jest kłopotliwe
Komfort
4,0
Widoczność
tu nie ma się do czego przyczepiś jest w miarę ok
3,0
Ergonomia
nie jest żle, ale i nie jest dobrze, niewygodna kierownica - źle się ją trzyma, żle rozmieszczone wewnętrzne klamki drzwi, brak regulacji wysokości fotela kierowcy
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
tu ja miałem największy problem - ale to była chyba wada tylko tego egzemplarza - latem było za gorąco, zimą było za zimno
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
niby duży samochód ale miejsca wewnątrz nie było zbyt dużo, zwłaszcza z tyłu, bagażnik jest zbyt płaski, nie można przewoźić wysokich przedmiotów, chyba że po złożeniu tylnych siedzeń
3,0
Wyciszenie
głośny silnik, powyżej 130 km/h słychać tylny most.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ten silnik jest po prostu nieekonomiczny, spalanie jest wysokie zarówno w mieście jak ina trasie, plusem jest niska cena części zamiennych i dostępnośc warsztatów, które mogą podjąć się napraw
3,0
Stosunek jakość/cena
fakt że za taką cenę trudno byłoby kupić coś innego w podobnej wielkości i z przyzwoitym przebiegiem
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zawsze coś się potrafiło popsuć, często opojawiały się zwarcia w instalacji elektrycznej powodujące przepalanie się bezpieczników i co najgorsze regulatora napięcia - 2 razy musiałem go wymianiać, czujnik wentylatora chłodnicy, zamet tylnej klapy, pękła linka hamulca ręcznego, szybka korozja tłumika i niektórych elementów karoserii, szybko zużywały się końcówki drążków
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
pękł pasek rozrządu, pękła chłodnica
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW
[l/100km]