Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro Plus

Bosch, 19 lat temu
Silnik 1.6 GLi 76KM 56kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 80 tys. km
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,23
21% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie mnie denerwował,ale tylko ten egzemparz.Miałem jeszcze dwa Polonezy i byłem z nich bardzo zadowolony.
Wrażenia
2,0
Silnik
Jak go kupowalem nie zauwazylem jednej wady zwonienia zaworow przy cieplym silniku,nie wiem co sie dzialo z tym autem ale pod wieksza gorke zaczynając od 100km/h-na szczycie mial 40km/h !!! Po wcisnieciu gazu reagowal z opoznieniem(ciezko sie wkrecal).Silniki starsznie slabe w porownaniu z Caro GLi, u kolegi podobna dynamika np. po przekroczeniu setki zero przyspieszenia.
4,0
Skrzynia biegów
Oczywiscie trochę haczy dwójka, jak jest zimna potrzeba zwiekszonej sily przy włączaniu.Ogólnie jak sie rozgrzeje jest bardzo "mieciutka" i miła w urzytkowaniu.W miare dobrze zestrojona.
3,0
Układ jezdny
Jaki Polonez jest kazdy wie,ale do spokojnej jazdy wystarczy, gorzej z hamulcami(zwłaszcza na sliskiej nawierzchni). Wspomaganie ma zbyt dużą siłę i trudno wyczuć auto. Często trzeba ustawiać geometrie itp.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Trudno zajać wygodną i bezpieczną pozycje za kierownicą.Zbyt duża kierownica, która przy okazji zasłania przełączniki na panelu środkowym.Za mało pułek, a schowek za mały.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
O ile wiem pochodzi z Espero i sprawuje sie bez zarzutu, w zime trzeba troszkę zakryć chłodnice bo na trasie silnik sie nie dogrzewa. O wiele cieplejsza, cichsza i wygodniejsza w obsłudze niż w zwykłym Caro.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu OK.bardzo wygodnie,ale jeden duży minus za mało miejsca nad głowami zarówno z przodu jak i z tyłu(mam 187cm jeszcze trzy i bym dotykał głową dachu!).Szkoda że taki płaski bagażnik, ale most też musiał sie gdzieś zmieścić.
2,0
Wyciszenie
Cicho jest do 80km/h, przy 100 już przecietnie, ale znośnie, przy 120 nie da sie jechać w komfortowych warunkach i jest bardzo głośno, po przekroczeniu 120 nie da sie wytrzymać! Po za tym słychać każdą dziurę i wyjący most. Pomaga wygłuszenie za wskażnikami.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na trasie 100-110 pali 8l, przy 120 już 10l Spalanie jest tragiczne auto przy 120 pali tyle co w mieście-to absurd. 6l spalil przy 70km/h.
4,0
Stosunek jakość/cena
Eksploatowałem go w latach 2000/02,wtedy za 12tyś.zł dwu latek był dobra inwestycją
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mechanizm opuszczania szyby,podświetlenie przełaczników, immobilizer padł totalnie(ale samochód palił),most przeciekał.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto mialo mały przebieg,ale zachowywało sie jakby mial grubo ponad 100tyś.Padły samoregulatory zaworów, alternator(łożysko),najgorsza była geometria i końcówki drążk.które zmieniałem co góra 15-20tyś.km. Kiedyś stukłem w krawężnik, a na drugi dzień odpadło mi tylne koło(pękła półośka)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,50 zł
11,6
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Caro Plus