Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro Plus

Wojtek, 20 lat temu
Silnik 1.6 GLi 76KM 56kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 16 tys. km
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Funkcjonalny, pojemny, niczym szczególnym nie zachwyca. Robi swoje - wozi ludzi i bagaże - ale bez przyjemności z jazdy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Słaba elastyczność, na benzynie często spalanie stukowe. Wąski zakres roboczych obrotów zmusza do częstej zmiany biegów. Nieprzyjemne brzmienie.
4,0
Skrzynia biegów
Pracuje dobrze. Zbyt duża przepaść między jedynką, a dwójką jak na możliwości silnika (szczególnie dotkliwe podczas rozpędzania się pod górę)
2,0
Układ jezdny
Na ostrych zakrętach tył lubi stracić przyczepność. Za duży promień skrętu. Dobrze działające wspomaganie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu. Lusterka zewnętrzne z bardzo małym martwym polem.
4,0
Ergonomia
Wyłacznik świateł i tylnej wycieraczki niewygodne umieszczone. Środkowa część deski bez zastrzeżeń. Duży plus za sterowanie przednimi wycieraczkami.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem zbyt mocno nagrzewa się powietrze w układzie wentylacji. Wentylator na 1-2 niesłyszalny, na 3 w normie, na 4 zbyt głośny. Ogrzewanie działa bardzo dobrze pod warunkiem że jest sprawny termostat (jeden wystarcza na 2 zimy)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zbyt mało miejsca na nogi z przodu. Gdy fotel kierowcy jest na tyle blisko, że ręce są w prawidłowej pozycji na kierownicy, to kolana uderzają o kierownicę (przy wzroście 182). Regulacja kierownicy niewiele tu pomaga - podnosząc ją wyżej trzeba się bliżej przysunąć. Dla pasażerów wystarczająco dużo miejsca jak na ta klasę samochodu.
2,0
Wyciszenie
Bardzo głośny powyżej 3000 obrotów, a dopiero powyżej tej wartości można mówić o jakiejkolwiek dynamice. Powyżej 100 km/h juz solidnie huczy. Powyżej 120 km/h ciężko rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na gazie pali dużo wiecej niż na benzynie (o ok. 2l/100 km), ale i tak jest to opłacalne. Bardzo tanie części zamienne i naprawy poza autoryzowanymi serwisami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak dodam koszt wszystkich napraw do ceny nowego samochodu to i tak wychodzi taniej niż jakikolwiek inny nowy samochód tej wielkości.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wyłącznik tylnych wycieraczek, sterowanie wysokością świateł, układ informujący o przepalonych żarówkach, czujnik zużycia klocków hamulcowych, pompka spryskiwacza, wycieki z tylnego mostu, wycieki z układu wspomagania, luzy w zawieszeniu, alternator, łożysko dociskowe w sprzęgle, zamek od klapy bagażnika, klakson, urwana śruba mocująca przekładnię kierowniczą, tłumiki, pasek alternatora, termostat, itp, itd .....
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zerwany pasek rozrządu (30 tys. po wymianie) w konsekwencji pokrzywione laski popychaczy. Zacinanie się hydraulicznej regulacji luzów zaworowych - w konsekwencji stukanie zaworów, a później wypalenie gniazd i remont głowicy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,50 zł
11,6
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Caro Plus