Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro Plus

Czaro, 14 lat temu
Silnik 1.6 GLi 76KM 56kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 99 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Programowanie czasu wycieraczek (0,5 - 20 sek) jest w standardzie, kontroler przepalenia świateł zewnętrznych włącznie z światłami stop, opóźnione wyłączanie oświetlenia wnętrza, automatycznie podgrzewana tylna szyba i lusterka. To mnie zaskoczyło bo w większości nowych aut nie ma tych funkcji, a Polonez miał je bez żadnej dopłaty
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Wszechobecna rdza. Lecz w Polonezie Plus nie żre podłogi tak bardzo, co ma duże znaczenie
Przeniesienie napędu : Most wyje i po prostu trzeba się z tym pogodzić. Aczkolwiek poza hałasem działa poprawnie
Zawieszenie : Przód co roku trzeba serwisować, ale części tanie.
4,0
Całokształt
Dobry samochód, i może się podobać. Prosty w naprawie, i nigdy nie zawiedzie na drodze.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik mimo starej konstrukcji (OHV i duży fiat się przypomina) wyposażony w miarę nowoczesny układ jednopunktowego wtrysku sprawuje się nienagannie. Brak problemów z uruchamianiem przy -25*C. Suchutki pomimo zalewania go pełnym syntetykiem. Brak jakiegokolwiek ubytku oleju od wymiany do wymiany (wymieniam przed zimą i na wiosnę). Niższą ocenę powoduje słaba elastyczność i duże spalanie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest wzorem do naśladowania jeżeli chodzi o niektóre \"dzisiejsze\" samochody. Biegi idealnie się synchronizują, zmiana bez żadnych zgrzytów. Długość przełożeń bez zarzutu. Piątka to w zasadzie nadbieg, używany tylko w trasie celem zmniejszenia spalania - na piątce auto w ogóle nie przyspiesza.
3,0
Układ jezdny
Na plus to że zawieszenie jest miękkie - to nie rajdówka, a jest w miarę komfortowy. Przód zawieszenia (drążki) trzeba robić co roku poprzez stan naszych dróg, ale za części mieszczę się w 50 zł :) Doskonale działa wspomaganie kierownicy, wręcz aż za mocno.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność w każdym kierunku po prostu idealna. Bardzo dobre lusterka, duża tylna szyba + wycieraczka, cienkie słupki - nic się nam nie schowa.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa doskonale, w upalne lato temperatura powietrza wychodzącego z nawiewów na desce około 3 *C. Ogrzewanie w najcięższą zimę potrafi zamienić samochód w saunę. Dobrze pomyślane sterowanie podciśnieniowe.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W zasadzie idealnie jak za te pieniądze. Przeszkadza z tyłu tunel wału oraz nieco płytki bagażnik
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej. Powyżej 120 km/h jest już naprawdę głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód dużo pali, ale jest bezawaryjny (wymieniam wszystko na czas, a niektóre żeczy profilaktycznie) i części do niego są \"za darmo\" tak więc jest to auto idealne pod względem ekonomiki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze nie ma lepszego, BEZPIECZNIEJSZEGO, większego, i tak dobrze wyposażonego auta.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem zepsuje się jakiś szczegół, lecz zawsze pold dojedzie o własnych siłach i się to w spokoju naprawi w wolnej chwili.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bezawaryjny w trasie. Tak to standardowo - UPG.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23

FSO Polonez – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

FSO Polonez Caro Plus