Inne
: Nie ma elementu, którego nie polubiłem ;) Cały polduś jest wiernym, niezawodnym kompanem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Szwedzki Noxudol kompleksowo i 12 lat bez grama rdzy.
5,0
Całokształt
POLDEK MÓJ TO JEST TO, KOCHAM GO :) Nie ma nic większego i lepszego na rynku za te pieniądze. Niezawodność porażająca, przez 12 lat całkowicie bezawaryjny, wymieniam tylko eksploatacyjne rzeczy (żarówki, opony, oleje, tłumik). Kilka nowinek założonych przez Koreańczyków, w tym wspomaganie kierownicy i ocynkowane blachy, sprawiło, że jest to najbardziej niedoceniany samochód w Polsce. Wynika to tylko z niewiedzy i braku doświadczenia społeczeństwa. Ludzie, szanujcie ten samochód, który toporną sylwetkę i większe spalanie wynagrodzi wszystkim innym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje prawie doskonale. Jedynie czasem przy dużym obciążeniu i słabej benzynie słychać zawory (chyba). Mechanik doradził aby lać Pb98, wówczas praktycznie tego nie słychać. Mam nadzieję, że to nie jedyny sposób, bo wzrasta koszt spalania, i tak niemały. Silnik - jak to w poldkach - niezawodny. Poprzednim polonezem przejechalem 260 tys. bez awarii i tamten samochód dalej jeździ.
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżen. Do tego ergonomiczna gałka i jej doskonałe położenie.
5,0
Układ jezdny
Im więcej nim jeżdzę tym większa przyjemność.
Komfort
5,0
Widoczność
Porównać można tylko z vanami i to też nie wszystkimi. Czapki z głów przed poczciwym poldkiem.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie trzeba, w środku i pod maską.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Koreańczycy mocno podciągnęli i tak całkiem niezły dotychczasowy poziom. Kabina szybko się ogrzewa, chłodzenie latem również blitz. Dmuchawa 4-stopniowa, na najwyższym daje czadu :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cudze chalicie, swego nie znacie. W tej kwestii polduś zostawia w tyle większość zachodnich samochodów. Czapki z głów przed poczciwym poldkiem.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 110 km na godzinę już nie jest tak komfortowo ale na ilu % polskich dróg można jeździć tą prędkością? To świetny samochód na polskie drogi. Najbliższe 10-20 lat tego nie zmieni bo nawet nowo budowane w Polsce drogi wykonywane są partacko. Niemal w 100%.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie oczywiście od dawna powyżej norm światowych , za to niezawodnośc auta i ceny części z nawiązką to rekompensują. Dla porównania i orzeźwienia: komplet żarówek 20 zł, wszystkie nawet kobieta wymieni sama. W Toyocie Avensis 2007 wymiana żarówki ksenonowej (takie tam są, niestety) to kwota... 1200 zł. Żarówki, nie lampy! Oczywiście trzeba to zrobić w serwisie. I jakie znaczenie ma fakt, że poldek pali 2 litry więcej? To ścisła czołówka najbardziej ekonomicznych aut.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak naprawdę daję 10 pkt.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ostatnim czasie wymiana żarówki tylnej lampy: 90 groszy. Czas wymiany: 4 minuty. Łącznie z zakupem... :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak się dba to się ma. Po dobrym zakonserowwaniu nie ma nawet grama rdzy. Kompletnie nic się nie dzieje. Zawsze odpala, nawet przy -20 i dojedzie gdzie chcę. Niezawodny kompan. Czapki z głów przed poczciwym poldkiem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW
[l/100km]