Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro Plus

bełciarz, 15 lat temu
Silnik 1.4 103KM 76kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 114 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
FSO Polonez Caro Plus 1.4 103KM 76kW 1997-1998 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silniczek jest dosyć żwawy w tym Poldku :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Aby uniknąć usterki most, należy często sprawdzać w nim stan oleju
Silnik : W poprzednim Polonezie wymieniałem uszczelki jak skarpetki.
3,0
Całokształt
: Polonez Caro po modernizacji (Plus), miał być typowym autem dla polskiej rodziny (niedrogi, w miarę przestronny) i trzeba przyznać, że swoje zadanie spełnił. Nie miał na celu bicia rekordów, tylko spokojny dojazd z punktu A do punktu B. W zadbanym egzemplarzu, awarie nie zdarzają się bardzo często (zwłaszcza w silnikach 1.4). Polonez jak na swoje gabaryty jest dosyć przestronnym autem i ma niski próg załadunku. Największą zaletą jest dostępność i bardzo niska cena części zamiennych
Wrażenia
4,0
Silnik
Jeśli Polonez to tylko silniki: 2.0 GLE (z Forda Sierry-do 1991r.), 1.9 GLD (koncern PSA) lub 1.4 (Rover). Da się przeżyć jeśli sercem jest silnik 1.6 GSi lub MPi. Stanowczo odaradzam silnik 1.6 GLi, gdyż jest zbyt słaby do nadwozia auta i muli prawie jak maluch z silnikiem 50 ccm, a do tego pali jak F-16. Silnik 1.4 naprawdę daje radę, lecz most jest trochę za słaby do tego silnika, ale wystarczy sprawdzać stan oleju, a będzie śmigał bez awarii.
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętna. Lewarek zmiany biegów pod kątem to znak rozpoznawczy Poloneza, ale nie każdemu przypada do gustu, choć jest znakiem oryginalności.
3,0
Układ jezdny
Zależy od tego jak kto dba. Jeśli dbamy o egzemplarz nie musimy się zbytnio o nic martwić, jeśli nie to jazda przestanie być w miarę komfortowa.
Komfort
5,0
Widoczność
Od 1987 r. zaczęto stosować przeszklenie słupka C, dzięki któremu widoczność jest idealna. Z fotela kierowcy dobrze widać koniec maski.
4,0
Ergonomia
Jest to typowy \"dupowóz\" nie ma co liczyć na osiągi, swoje zadanie jako \"tani samochód dla polskiej familii\" spełnia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
8 min. i auto nagrzane :)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Polonez jest dosyć przestronnym autem, lecz pasażerowie z tyłu mogą narzekać na brak miejsca na nogi.
2,0
Wyciszenie
Jak to Poldolot, nie jest zbyt cichy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik nie spala dużo, a części eksploatacyjne i naprawcze kosztują śmieszne pieniądze, do tego są tak dostępne, że można je kupić nawet w mięsnym
3,0
Stosunek jakość/cena
Polonez miał być tanim autem więc jakość nie była porażająca.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Małe rzeczy, a denerwują np. zacinające się klamki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli auto jest zadbane możemy spać spokojne, w przeciwnym razie samochód stoi wiecznie w warsztacie o ile da i opłaca się go naprawić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO Polonez Caro Plus