Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Caro Plus

akrupowicz - konrad9911@gazeta.pl, 16 lat temu
Silnik 1.4 103KM 76kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
FSO Polonez Caro Plus 1.4 103KM 76kW 1997-1998 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobra jednostka napędowa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja to słaba strona. po dziesięciu latach jak nie ma nigdzie śladu, to można śmiało powiedzieć, że to zjawiskowy egzemplarz
Przeniesienie napędu : wyjący wał napędowy
Silnik : wydmuchnięta uszczelka pod głowicą. Nigdy nie kręcić zimnego silnika na wysokie obroty !!!
4,0
Całokształt
Niewątpliwie samochód z dobrym silnikiem, z kiepskim układem kierowniczym, do którego należy się przyzwyczaić, aby nie był uciążliwy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niewątpliwie najlepsza wersja poldka. Silnik naprawdę zaskakuję potencjałem. Z powodzeniem można się mierzyć z mocnymi furkami na światłach i jak na 1.4 103KM to naprawdę dużo. Bardzo mocą stroną jest niezawodność silnika. Jedynym warunkiem oprócz okresowego utrzymania jest nie kręcenie go na wysokich obrotach, gdy nie jest nagrzany (zdarza się, że wydmuchuję uszczelkę spod głowicy). Dobre spalanie. jak na te lata 6.5 litra na setkę, to wynik godny uwagi. Przy dobrej instalacji gazowej spala 9, a przy spokojnej jeździe 8,5 jest realne. Mówię o instalacji 2 generacji, bez oszczędzania na siłę i wypalania zaworów. Minusem jest niezwykle wysoki moment obrotowy (przy 5000 obrotów) co przy typowej jeździe między 2000, a 3500 nie daje dużego przyśpieszenia i mocy. Płaska charakterystyka jest między 3000,a 6000 co daje możliwości do szaleństwa, ale nie jest równoznaczne z cichą pracą. Pocieszeniem jest to, że samochód nie spala wtedy za dużo. Rekord to 12 litrów gazu na autostradzie, przy średniej prędkości 130 na godzinę
3,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana. może denerwować długa 1, która lubi zmianę przy 3500. Chodzi dosyć ciężko, co człowieka niewprawionego może denerwować.
2,0
Układ jezdny
Zdecydowanie najsłabszy punkt samochodu. olbrzymi promień skrętu. Jeśli dobrze pamiętam, to 10,6 metra promień zawracania. Potrafi nieźle denerwować przy manewrach. Nadmienię, że plusy z silnikiem Rovera nie miały seryjngo wspomagania kierownicy. Nie ma co ukrywać można sobie wyrobić rzeźbę mięśni ramion. Miałem dorobić wspomaganie, ale po roku czasu zacząłem kręcić jedną ręką ;)
Komfort
4,0
Widoczność
Takiego klasyka nie da się przeoczyć ;)
4,0
Ergonomia
Jak dla mnie wygodny. Wiadomo nie ma elektrycznych podgrzewanych foteli, ale wszystko co jest niezbędne jest na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaporzyczona z Daewoo Espero. Niewątpliwie znakomita decyzja. Niezawodna i da się zrobić prawdziwą saunę. Wewnętrzna cyrkulacja i nawet była opcja z klimą. Zdecydowanie lepsza od tej oryginalnej ze starego MR93
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest pod dostatkiem.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie ogólnie dobre. Zdecydowanie większym problemem potrafi być wał napędowy, który potrafi wyprowadzić z równowagi. niestety źle wyważony wał, to nie jest obcy problem posiadaczy polonezów
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zdecydowanie najmocniejsza kategoria tego samochodu. W tym miejscu 5 z ! (wykrzyknikiem). Ceny utrzymania samochodu są śmieszne. Każda naprawa nie jest problemem. Droższe są ceny części do silnika, który niewątpliwie jest najmocniejszym elementem samochodu. Dobre spalanie. jak na te lata 6.5 litra na setkę, to wynik godny uwagi. Przy dobrej instalacji gazowej spala 9, a przy spokojnej jeździe 8,5 jest realne. Mówię o instalacji 2 generacji, bez oszczędzania na siłę i wypalania zaworów. Do zestawienia podałem ilości benzyny W razie pytań konrad9911@gazeta.pl
5,0
Stosunek jakość/cena
Najmocniejsza kategoria tego samochodu. Za niewielkie pieniądze możemy mieć auto bezpieczne , o mocnym i ekonomicznym silniku. Obiegowa opinia o zawodności samochodu rozmija się z prawdą. Samochód nie powala stylistyką, niemniej sprawdza się jeśli chodzi o eksploatację.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Można by wymieniać i podejrzewam, że powstałaby długa lista. poczynając od skrzypiącego zamka klapy bagarznika, kończąc na opuszczonych drzwiach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód jest w rodzinie od początku kiedy zszedł z taśmy i nigdy nie było z nim poważnych problemów. Nigdy nie miałem cholowania, czy postoju na 5 godzin na trasie. Sprawuje się świetnie

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23

FSO Polonez – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

FSO Polonez Caro Plus