Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu

dago, 18 lat temu
Silnik 1.6 76KM 56kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 89 tys. km
FSO Polonez Atu 1.6 76KM 56kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
3,38
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Auto nie nalezy do mnie,ale najeździłem sie nim tyle że moge wydać ocene. Jeśli ktoś potrzebuje auta za pare tysięcy i do niezbyt intensywnej eksploatacji polonez bedzie w sam raz. Oczywiście jesli kogoś nie rajcuje tzw. prestiż i zmienianie samochodów co roku. z tym że zgodze sie z moimi przedmówcami,że nie jest to raczej pojazd dla pań. Pokusze sie o stwierdzenie że 8-9 letni polonez to lepsze alternarnaytwa od 15-letniego golfa.
Wrażenia
3,0
Silnik
Cóż,rakieta to to nie jest,ale z niewielkim obciązeniem i przy odpowiedniej technice jazdy można przemieszczać naprawde sprawnie.Gorzej z kompletem pasażerów i jeszcze np. w górach-wtedy autko jest mułowate. Elastyczność nieszczególna - jeśli chcemy wyprzedzić TIR-a trzeba doprowadzić silnik do wysokich obrotów,choć na trzecim biegu moim zdaniem przyspiszenie jest niezłe.
3,0
Skrzynia biegów
Z początku było nieźle,z wiekiem coraz ciężej wbić jedynke,o wstecznym lepiej nie mówić. Skok lewarka raczej krótki ...
3,0
Układ jezdny
Klasyczny naped na tył,sztywna oś,ale w sumie jak no polskie drogi to w sam raz. Z tyłu niewiele może sie zepsuć,z przodu prędzej ale części sa tanie. Tylny most huczy chyba we wszystkich poldkach ...... Jeśli to podpada pod układ jezdny to autko sie buja i nurkuje przy hamowaniu,ale hamulce Lucasa są naprawde dobre. W moim brak wspomagania kierownicy-na parkingach i przy manewrach tragedia.
Komfort
4,0
Widoczność
Zupełnie w porządku,troche gorzej z tyłem,ale w końcu to sedan-zawsze sa jeszcze lusterka.
4,0
Ergonomia
Funkjonalności temu autu raczej odmówić nie można.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
No z tym jest nieszczególnie - wycieki płynu chłodniczego,głowna rura od ogrzewania lubi sie zatykać. Żeby odczuć że grzeje trzeba z 5 km przejechać.Nadmuchy dość wydajne,kratki wentylacyjne też,tylko lubi dostawac sie przez nie kurz .....-przynajmniej u mnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tym jest nieźle -z przodu dużo miejsca dla dwóch osób,z tyłu dwie pojada wygodnie,trzy raczej wygodnie - może dla wysokich bedzie troche mało miejsca nad głową. Fotele całkiem wygodne.
3,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach jest dość głośno,huczy tylny napęd,aerodynamika tez nieszczególna. Silnik przy wyższych obrotach tez wyraźnie słyszalny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na LPG całkiem w porządku,o jeździe na benzynie radze zapomnieć.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena samochodu i częsci zamiennych to chyba największy atut tego pojazdu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki zdarzają sie dość często,ale usunąc można je łatwo i tanio.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 9 lat eksploatacji dwie usterki zupełnie unieruchamiające - raz było to moduł zapłonowy,drugi raz tez cos tam z elektroniki. Raz wskutek zarzucenia benzyna przepalił sie katalizator-założyłem uzywany od jakiegos zachodniego,koszt niewielki.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Atu 1.6 76KM 56kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Atu