Co można powiedzieć o aucie rodowodem z końca lat 70-tych ? Niestety nie przystaje on do obecnych "cacek". Ale ogólne koszty zakupu eksploatacji są zaskakująco niskie (zwłaszcza te na LPG). Przy odrobinie talentu majsterkowicza większość napraw zrobimy sami. Dostępność części ogromna, począwszy od nowych w ASO aż po szroty (tych ost. coraz więcej) Poważny problem to rdza. Auta 7 letnie są już "zaatakowane" Najlepsze miejsce przechowywania to własny garaż. Bez wspomagania to auto nie dla pań (no chyba że dla kulomiotki)
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak do tak ciężkiego auta trochę za mała moc, jednak przy spokojnej jeździe da się wytrzymać. Awaryjność w zależności od "traktowania". Te nie wyżyłowane dochodzą nawet do 160 -180 tys bez remontów. Mój zero brania oleju ale są takie, że mam wrażenie jakby to było ich paliwo. Wymiana uszczelki pod głowicą po 15 tys. jazdy na LPG (80 tys ogólnie)
3,0
Skrzynia biegów
Trzeba się bardzo starać aby "zarzucić" jedynkę. reszta w miarę, ale i tak o niebo gorzej niż w zachodnich. Delikatna damska ręka ma tu poważny problem.
4,0
Układ jezdny
Wydaje się być dostosowany do tego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobra, tył... trochę gorzej. No cóż - są przecież lusterka. Poważny problem to mocno odbijająca się deska rozdzielcza w przedniej szybie podczas słonecznych dni.
3,0
Ergonomia
Samochód dla "faceta". Brak wspomagania powoduje niezłe pocenie się na parkingu. Przyciski na desce czytelne i w odp. miejscach. Ciekawe, że nie trzeba pamiętać o wyłączeniu świateł po zgaszeniu silnika.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raczej jako mało praktyczny dodatek. Podczas jesieni przednia szyba mocno paruje - trzeba sporo cierpliwości. Nawiew na boczne szyby słaby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele bardzo (no może nie tak bardzo) wygodne, nawet na dłuższą podróż. Z tyłu sporo miejsca dla 2 osób o wzroście do 175 cm. Więksi muszą sobie jakoś "radzić". Przy trzech osobach z tyłu zaczyna się rozpychanie, ale jeżeli jedno to dziecko (w foteliku) to jest OK.
2,0
Wyciszenie
Nie słyszałem o "cichym" poldolocie. Powyżej 110 -120 km/h pozostaje słuchanie własnych myśli, bo radia już nie słychać - to przez wiatr. Poniżej 110 km/h silnik daje o sobie znać zwłaszcza na wyższych niż 3000 obrotach. Most i skrzynia bioegów dokładają kilka dB. Generalnie poziom głośności niestaty wysoki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko LPG. Dziwie się, ze jest jeszcze sporo poldków bez "instalki". Przeglądy: ja robie sobie sam :-)
4,0
Stosunek jakość/cena
Dla kogoś kto nie potrzebuje auta do "pokazania się" i na dodatek wie co to śruboktęt i klucze to jest to wybór naprawdę wart przemyślenia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zasadniczo auto jak na sowją klasę jest niezawodne, choć zdarzają się czesto mało istotne dla sprawności ogólnej usterki np. ułamane plastiki
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana uszczelki pod głowicą (podobno przez LPG) i cały przedni zacisk hamulca - te niestety mają tendencję do zapiekania się jak się ich nie dogląda (uszkodzone osłonki) i to wszystko (oby tak dalej)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW
[l/100km]