Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu

użytkownik, 15 lat temu
Silnik 1.6 76KM 56kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
FSO Polonez Atu 1.6 76KM 56kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń, funkcjonalność (spory bagażnik, składana i dzielona tylna kanapa, można przewieźć nawet rower), niezawodność (wbrew obiegowym opiniom), niskie koszty eksploatacji (LPG, tanie części zamienne i materiały eksploatacyjne).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja dolnych krawędzi drzwi
Przeniesienie napędu : Krzyżak na wale (wytrzymuje średnio 60-80 tys), ale to podobno nie reguła
4,0
Całokształt
Wiadomo, że auto nie jest idealne, bo za tę cenę nie ma takich aut. Za to stosunek cena/jakość bardzo dobry. Trochę wysokie zużycie paliwa (średnio 8,5 l Pb albo 11 l LPG) rekompensuje cena gazu. Niska cena instalacji LPG i żadnych z nią problemów przez 55 tys. km (potem czyszczenie reduktora). Auto przestronne, bardzo dobre na trasę. Powyżej 130 km/h robi się głośne. W mieście trochę brakuje wspomagania. Zapewne większość zachodnich samochodów jest lepsza, ale ich cena też jakby nieco inna...
Wrażenia
4,0
Silnik
Robi swoje, zwłaszcza w trasie ;-) Oleju w zasadzie nie bierze, a już na pewno nie litr na 1000 km, jak przewidują normy renomowanych producentów. Po co byłoby wtedy wymieniać olej? ;-)
4,0
Skrzynia biegów
Doskonale umiejscowiona dźwignia zmiany biegów. (na początku wymaga przyzwyczajenia, ale tak powinno być w każdym aucie). Dwójka lekko "haczy".
4,0
Układ jezdny
Amortyzatory nadal fabryczne (prawie 100 tys. km) i przegląd techniczny zaliczyły ;-) Zawieszenie trwałe (wymienione 2 elementy).
Komfort
5,0
Widoczność
Do tyłu mogłaby być troszkę lepsza, ale jest dobrze.
4,0
Ergonomia
Kierownica coś tam czasem zasłania, ale większość przycisków pod ręką, klakson w normalnym miejscu, kierunkowskazy nie impulsowe ;-)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znośnie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To chyba największa zaleta tego samochodu.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepsze, ale do 130 km/h jest znośnie. A więcej przecież nie wolno ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio 8,5 l PB albo 11 l LPG, w długiej trasie można zejść do 7,2 l PB, ale na drogach szybkiego ruchu to raczej 8,5 l albo więcej (mój rekord to 10,5 l i chyba więcej się nie da spalić, chyba że zimą na ssaniu na krótkich odcinkach :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek cena/jakość: bardzo dobry. Cena niska, wytrzymałośc dobra, jakość znośna. Czego więcej chcieć?
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psują się od czasu do czasu jakieś pierdoły: zawór w układzie ogrzewania (poroniona konstrukcja zresztą), regulator wentylatora nawiewu (brak styku), uszczelniacz rozrządu, termostat, regulator napięcia, krzyżak na wale, linka hamulca ręcznego, linka gazu (to niestety w trasie - jedyne unieruchomienie samochodu). Amortyzatory jeszcze oryginalne, klocki zmienione 1 raz (po 50 tys km). To wszystko przez 12 lat i prawie 100 tys. km. Chyba niewiele? :-)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych awarii jak do tej pory :-)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23

FSO Polonez – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

FSO Polonez Atu