Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu

rolecki, 16 lat temu
Silnik 1.6 76KM 56kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
FSO Polonez Atu 1.6 76KM 56kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : hamulce bardzo dobre tylko trzeba dbać o nie w porłównaniu ze starym modelem hamulcy praktycznie bezobsługowy
3,0
Całokształt
Ogólnie trafił mi się model zajeżdżony i dlatego tyle napraw jak się trafi na dobry egzemplarz to można jeździć i nic nie robić ale jak mija 100 tys. km to trzeba się przygotować na wymianę drążków sworzni gum stabilizatora hamulcy tył zalecam wymianę podzespołów jak piszą według zaleceń książki napraw a wszystko będzie należycie działało,blacha tragedia była raz robiona to rudy z rodzina wylazł tam gdzie nie było nic ruszane słyszałem że poldki z 1996 r. mają najgorszą blachę ale oczywiście trafiają się wyjątki. Kupiłbym poloneza ale plusa i silnikiem gsi albo Rovera
Wrażenia
3,0
Silnik
Mógłby mieć z 10-15 koni więcej ale daje rade silnik robiony jakieś 50 tys. temu i wypaliła się uszczelka pod głowica ,poniżej 3 tys. obrt. nie ma co zmieniać biegów najlepiej 3.5 tys. najlepsza dynamika i w miarę mało pali
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą dobrze oprócz jedynki która czasami nie chce wejść
5,0
Układ jezdny
tanie części zalecam wstawiać oryginalnie dłużej wytrzymują wstawiłem wspomaganie to nic dodać nic ująć
Komfort
5,0
Widoczność
bardzo dobra widoczność we wszystkie strony no do tyłu gorzej ale od czego mamy lusterka jaki samochód ma teraz takie wielkie lustra
4,0
Ergonomia
no przełączniki podświetlone to jest plus ale od światła przeciwmgielnego schowane za kołem kierownicy tu daje minus
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
u mnie tragedia wymieniłem nagrzewnice bo tamta ważyła z 10 kg tyle miała kamienia ale ta tez grzeje jakby chciała a nie mogła a co najlepsze jednym wlotem leci gorące powietrze a drugim chłodne tej zagadki nie mogę rozwiązać
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj rewelacja wysokie osoby mieszczą się spokojnie
3,0
Wyciszenie
mogło być lepiej do 90km/h jako tako a później już coraz głośniej wyjącego mostu nie da się wyciszyć silnik też słychać ,w plusach dużo lepiej cichszy silnik
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
miasto 10,5- 13 gazu zależy ile się w korkach stoi trasa do 100km/h 8-9 lit.gazu powyżej 100km/h powyżej 10
4,0
Stosunek jakość/cena
ja dałem za swojego Poloneza 2,2 tys. zl bez gazu ale żałuje ze nie kupiłem plusa droższy ale i lepszy za takie pieniądze nie kupi nic młodszego i w dobrym stanie za 4 tys. ma się auto w bardzo dobrym stanie i można jeszcze nim długo pośmigać
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przełącznik od świateł urwana sprężyna od klamki drzwi od wewnątrz,zwarcie na kablach od czujnika zużycia klocków hamulcowych,wolno chodzące wycieraczki(wystarczyło psiknąć wd-40 w tulejkę od wycieraczki i po problemie)wiecznie kapiące lub pocące się przewody od płynu chłodniczego jak nie kapie to nie ruszaj,
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana simeringu i flanszy w moście wymiana pompy wody wymiana łożysk i szczotek w alternatorze wymiana uszczelki po głowicą,wymiana po 150 tys.km drążków reakcyjnych z tyłu,wymiana skrzyni biegów bo rozsypał się simering w skrzyni na wałku głównym i przez to wysypało się łożysko wymieniłem skrzynie bo miałem drugą a tak było szybciej,wymiana krzyżków i łozyska oporowego na wale napędowym i kupę innych rzeczy o których już nie pamietam

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Atu 1.6 76KM 56kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Atu