Jeżdze tym autem juź 6 rok (2 właściciel)i przy prawidłowej eksploatacji można powiedzieć że jest
to auto mało awaryjne, mimo przestarzełej. konstrukcji.
W śród wielu posiadaczy krąży opinia,że jest to
najbardzej udany model Poloneza - ja się przychylam do tej opini.
Dużą zaletą są tanie i dostępne części np: pasek
rozrządu = 12 zł. (śmieszne)
OGÓLNA OCENA:[4-]
Wrażenia
3,0
Silnik
Za mała moc - do tej masy auta powinno być min. 90-100KM OCENA: [2+]. Słaba elastyczność, aby w miarę \"dynamicznie\" jeżdzić należy utrzymywać obroty powyżej 3000/min.OCENA:[3] Kultura pracy typowa dla silników, gdzie konstrukcja pochodzi z lat 50-tych, ale nie jest najgorzej OCENA:[4-].
Dodatkowy Plus dla silnika jest to, że bez problemu współpracuje z inst. LPG. OGÓLNA OCENA [3]
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość ciężko - w szczególności II (w poprzednim modelu wchodziły lżej)W miarę dobre
wyczuwanie, że bieg wszedł. Dość długi II bieg, aby załapać się na ponad 2000 obr/min przy zmianie
z II na III, należy na II biegu pociągnąć do 3500obr/min (ok.50km/h)OCENA:[3+]
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie kładzie sie przy ostrzejszych skrętach
zwiększą prędkością i nurkuje przy mocniejszym hamowaniu (w poprzednim modelu było dużo gorzej - zwiększony roztaw osi trochę usztywnił ale...). Przyzwojcie znosi nierówności polskich dróg i jest w miarę trwałe.Układ kierowniczy bez wspomagania w czasie jazdy wykazuje opóźnioną reakcję i nie ułatwia manewrów na parkingach.
OCENA:{4-]
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała z wyjątkiem cofania do tyłu, ale dotyczy to większości Sedanów. Duże Lusterka.
OCENA: [5-]
4,0
Ergonomia
Nie jest źle, przeniesienie przełączników z dolnego Kokpitu na górny poprawiło w znacznym stopniu dostęp do nich + podświetlenie wskaźników.
OCENA:[4+]
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogło być lepjej.
OCENA: [4]
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu jaki i z tyłu daje poczucie w miarę wygodnego podróżowania,gorzej z miejscem dla kierowcy - mnie po 150 - 200km zaczyna drętwieć prawa noga.
OCENA:[4-]
3,0
Wyciszenie
Do 90km/h jest w miarę cicho, powyżej zaczyna robić się głośno.
[OCENA:[3]
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
...no cóź jak by nie LPG, to bym pozbył się tego auta. W miście (Łódź) spala bez korków ok.11-11,5l/LPG w trasie V= 80-100km/h od 8,5 do 9,5 l.LPG.
Max. spalił mi ok.14l/LPG (zima + duże korki)
Koszt jazdy tym autem na LPG przy obecnych cenach paliw wynosi mnie tyle jak bym jeździł dieslem, który spala ok. 7 l ON/100km.
Części bardzo tanie, naprawiam sam.
OCENA:[4]
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz eksploatacyjnych wymian to:
wymiana przekładni kierowniczej przy 98 tyś km ,
uszczelnienie nagrzewnicy, końcówki drążków kierowniczych.
OCENA:[4+]
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 76KM 56kW
[l/100km]