Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu Plus

Thomasso, 19 lat temu
Silnik 1.6 GSi 84KM 62kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 42 tys. km
FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jestem zadowolony z Polonezika...gdyby tylko mniej palił w mieście.
Wrażenia
4,0
Silnik
Po wykonaniu obróbki głowicy (wersja GT) silnik nabrał wigoru a przy okazji spadło nieco zużycie paliwa. Mimo wszystko zużycie paliwa w mieście zbyt duże.
3,0
Skrzynia biegów
Niezbyt trafnie dobrane przełożenia 1 i 2 biegu: jedynka dość krótka,dwójka dość długa...dość głośna praca przekładni,jednak bezproblemowe i dość dobre wybieranie przełożeń.
4,0
Układ jezdny
Po zamontowaniu stabilizatora na tylnej osi,oraz wymianie oryginalnych amortyzatorów na gazowo-olejowe,prowadznie Poloneza uległo diametralnej poprawie: autko bezproblemowo "wchodzi" w zakręty (nie przechyla się).
Komfort
4,0
Widoczność
Słaba widoczność do tyłu: nie widać,gdzie kończy się tylna klapa Po za tym widoczność bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. W plusach zdecydowana poprawa w stosunku do poprzednich modeli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne,dość szybkie nagrzewanie się silnika. Niestety w ciepłe dni brak klimatyzacji (kiedyś można było dokupić) daje się we znaki-sama wentylacja nie pomaga.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu sporo...z tyły troszku mniej (przydałby się nieco większy rozstaw osi),nieco utrudnione wysiadanie z tylnych miejsc. Bagażnik mimo,że płytki jest dość pakowny: szeroki i długi. Składana tylna kanapa w stosunku 1/3 , 2/3 pozwala powiększyć bagażnik i umożliwia przewóz dłuższych przedmiotów. Na wakacyjne wyjazdy dla małżeństwa z dzieckiem i całym dobytkiem w sam raz.
3,0
Wyciszenie
Do ok. 120 km/h całkiem nieźle. Potem zaczyna hałasować silnik (powyżej 3500 obr/min). Wygłuszenie we własnym zakresie podłogi bagażnika wełną mineralną zmniejszyło hałas pochodzący od układu wydechowego. Oprócz silnika hałasu dostarcza skrzynia biegów i tylny most. Ale bardziej uciążliwy jest szum powietrza opływający nadwozie (stąd ocena tylko przeciętnie).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety w mieście silnik pali sporo: od 10-12 litrów (10 w lecie,12 zimą na krótkich odcinkach). Na trasie całkiem dobrze: 6,8 L przy prędkościach 100-120 km/h...
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupując go w 2000 roku za 25 tyś. PLN, otrzymałem nowe, duże, bezpieczne auto,co prawda mało nowoczesne i o dość sporym apetycie na paliwo w mieście,ale całkiem nieźle zmontowane i wyposażone. Nawet teraz wiele nowych samochodów w cenie 30-35 tyś. PLN nie posiada standardowo wspomagania kierownicy,przednich halogenów,obrotomierza,opóźnionego wyłączania się oświetlenia wnętrza,składanej i dzielonej tylnej kanapy oraz innych drobiazgów, za które np. Fiat czy Skoda każą sobie dopłacać. Niestety silnik oraz tylne zawieszenie konstrukcyjnie to już raczej "muzeum". Mimo to Poldek nie jest zły. Nawet moja małżonka chwali sobie jazdę nim.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz kilku spalonych żarówek i drobnych problemów z przełączaniem kierunku nawiewu powietrza,należy dość dobrze ocenić Poldka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na gwarancji wymieniłem: chłodnicę,łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów,dwa razy mikroprocesor sterujący oświetleniem,wycieraczkami itp. Po 4 latach musiałem wymienić akumulator: marny ZAP Piastów na solidną Centrę Plus. Poza tym zero problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GSi 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSi 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
10,6
l/100km
10,1
l/100km
Zobacz dzienniki
FSO Polonez Atu Plus