Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu Plus

Krystian Wójcik, 12 lat temu
Silnik 1.6 GLi 76KM 56kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 162 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pozytywnie zaskoczyło mnie wszystko.
5,0
Całokształt
Polonez był kiedyś naszą chlubą. Ludzie go wyśmiewają,plują na niego. Dlaczego? Czy chlubą Polaka powinno być Audi lub Mercedes? Nie mamy już rodzimej marki,więc powinniśmy szanować,dbać i kochać nasze Polonezy.Nigdy nie zamienię go na żadnego niemca lub japończyka,a to z jednego powodu: POLONEZ jest zajebisty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje cicho,jest elastyczny,dobrze zbiera sie z każdego biegu.Nie bierze oleju,jest praktycznie bezawaryjny. Wiadomo że trzeba o niego dbać i wymieniać płyny i olej,a także wszystkie paski jak w każdym zresztą samochodzie. Ale w zamian otrzymamy niezawodny silnik
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest trwała i niezawodna.Specyficzne ustawienie drążka pozwala na bardzo przyjemną zmianę biegów.Skrzynia nie hałasuje,przełożenia zmienia się lekko, płynnie a przede wszystkim precyzyjnie.Cudo
5,0
Układ jezdny
Ludzie którym przeszkadza zawieszenie poloneza. Taki właśnie powinien być każdy samochód! Poloneza trzeba umieć prowadzić,to autko dla PRAWDZIWYCH kierowców,a nie szpanerów w BMW którzy mają kontrole trakcji i nie wiadomo co jeszcze. Zawieszenie płynnie wybiera nierówności,jest ciche i komfortowe,a przede wszystkim zapewnia niesłychaną frajdę z jazdy. A przecież o to właśnie chodzi:)
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest doskonała. Powierzchnia przeszklona jest naprawdę duża i nie ma tutaj mowy o niewidoczności w każdą ze stron. Duże lusterka sprawiają że cofanie daje więcej przyjemności niz kiedykolwiek:)
5,0
Ergonomia
Wszystko znajduje się pod ręką. Do każdego przełącznika wygodnie można sięgać nie ruszając się z fotela. Ergonomia jest naprawdę świetna,w niewielu samochodach z podobnego,a nawet nowszego okresu produkcji znajdziemy coś lepszego niż w naszym rodzimym poldku:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie stoi na najwyższym poziomie. Zimą nie trzeba przejeżdżać 20 kilometrów żeby w końcu odczuć jakieś tam ciepło. W chwilke po odpaleniu silnika juz można odczuć przyjemne ciepło.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze jest naprawdę wygodne i świetnie wykończone. Nic nie pozostawia tu wiele do życzenia. Fotele są bardzo wygodne i miło pokonuje sie na nich wiele kilometrów. Jest duzo miejsca na tylnej kanapie,nawet dla trzech osób.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest doskonałe pod warunkiem że autko nie jest złomem,tylny most nie huczy a zawieszenie jest w dobrym stanie. Skrzynia nie hałasuje a silnik pracuje naprawdę cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko jak na swój silnik naprawdę nie pali dużo. Spalanie benzyny na poziomie ok 10 litrów w jeździe mieszanej. Osobiście radę założy instalacje gazowa,wtedy koszty przejechania 100 kilometrów są śmiesznie niskie.Ceny części także. Na przeglądach nie ma problemów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za ikonę polskiej motoryzacji cena jest śmieszna. Samochód w dobrym stanie i z LPG móżna jupić za ok.800 zł,egzemplarze w idealnym stanie koło 2,3 tyś.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko spisuje się na medal.Z odpalaniem nigdy nie było problemów, odpala w największe mrozy i ogólnie zawsze. Mam poloneza około roku,ale nic sie nie popsuło. Dosłownie.Wcześniej jeżdziłem Caro i muszę przyznać że także zaskoczył mnie swoja bezawaryjnością.Wszystko po prostu zależy od tego czy ktoś dba o samochód,czy też ma go głęboko w nosie i zupełnie nim się nie interesuje,ale takie osoby nie powinny kupować Poloneza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko spisuje się na medal.Z odpalaniem nigdy nie było problemów, odpala w największe mrozy i ogólnie zawsze. Mam poloneza około roku,ale nic sie nie popsuło. Dosłownie.Wcześniej jeżdziłem Caro i muszę przyznać że także zaskoczył mnie swoja bezawaryjnością.Wszystko po prostu zależy od tego czy ktoś dba o samochód,czy też ma go głęboko w nosie i zupełnie nim się nie interesuje,ale takie osoby nie powinny kupować Poloneza.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO Polonez Atu Plus