Szukaj

Ocena kierowcy - FSO Polonez Atu Plus

specjalista, 16 lat temu
Silnik 1.6 GLi 76KM 56kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
FSO Polonez Atu Plus 1.6 GLi 76KM 56kW 1998-2002 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzi się jak nie-polonez. Oczywiście Focus to nie jest ale pozytywne zaskoczenie w porównaniu do starej wersji. Poza tym jest bardzo niezawodne i trwałe - amortyzatory od nowości nie wymagają jeszcze wymiany.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Zaniedbane egzemplarze rdzewieją. A nawet zadbane ale nie konserwowane. Podłoga zawsze najmocniej się trzyma. Najgorzej ranty drzwi.
5,0
Całokształt
Myślę, że to samochód dla ludzi o ograniczonym budżecie. W tej roli sprawdza się znakomicie. Ceny części i niewielka usterkowość (niestety zależy od egzemplarza ale naprawdę generalnie ciężkie usterki zdarzają się rzadko)pozwalają na tanią jazdę. Osiągi do miasta są na styk. Jeszcze mozna nadążyć za ruchem miejskim (w przeciwienstwie np do CC700 czy 126p).Polecam zadbane egzemplarze. Modele plus po 1997 roku są barzdiej cywilizowane ale Carówki tez mają swój urok :)
Wrażenia
3,0
Silnik
W porównaniu do poprzedniego Poloneza (GLI Abimex bez gazu) jest słabszy. Na benzynie nieco lepiej niż na LPG. Ale za to cichszy i pracuje równiej.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje jak nowa.
5,0
Układ jezdny
Atu plus prowadzi się dużo lepiej niż Caro MR93. Nie wynosi przodem w zakręcie, poza tym ma wspomaganie kierownicy. Jedynie na śliskim jest nieco bardziej nadsterowny niż wersja Caro ale w tylnym napędzie chyba o to chodzi :)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Do tyłu jak to w sedanie. Nieco gorzej niż w wersji 5-drzwiowej.
3,0
Ergonomia
I znowu - w porównaniu do poprzedniej wersji duża poprawa. Na tle konkurencji jest przeciętnie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobra wentylacja. Ogrzewanie też OK. W Carówie ogrzewanie było spoko ale konstrukcja nagrzewnicy praktycznie uniemożliwiała nawiew powietrza niepodgrzanego co latem powodowało niezły upał
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duże pojemne auto.
3,0
Wyciszenie
Na tle konkurencji skromnie. Do 120km/h w miarę cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na LPG rewelacja. 9-10l/100km. Na benzynie nawet nie mierzyłem. Benzynę mam tylko do odpalania i nagrzania silnika w zimę. Poprzednio jeździłem Polonezem bez LPG i palił średnio 9/100. Ten może by zszedł 0,5-1,0 l mniej niż stra wersja. Ceny części taniutkie. Tarcze na przednią oś - 30zł. Końcówka drążka kierowniczego - 15zł. Filtr powietrza - 6zł. Filtr oleju - 10zł. Świece - 25zł za komplet.
5,0
Stosunek jakość/cena
No tu jest bezkonkurencyjny. Za 2-3 tysiące można mieć auto w bardzo dobrym stanie technicznym, w dodatku relatywnie młode i o tanich kosztach utrzymania. Jakość Poloneza z biegiem lat znacząco się poprawiała.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zależy w jakim stanie auto się kupi. Jak zadbane to drobiazgi wyskakują jak w każdym samochodzie. Jesli sie kupi auto z zaniedbanymi drobiazgami wydaje się ich sporo. Ja musiałem wymienic końcóki drążków(po 15 zł), uszczelnienie w tylnym moście(9zł) i włącznik świateł bo się zaciął (3,5zł). Jedynie zaprawek na rdzawki mi się nie chciało robić. Słabo konserwowane egzemplarze korodują punktowo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawsze dojechał tam gdzie zamierzałem. W rok zrobiłem 25 tys km i nie bałem się jechac w dłuzszą nawet nie znaną trasę. Instalacja LPG totalnie niezawodna.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GLi 76KM 56kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki FSO Polonez

Liczba wpisów: 23

FSO Polonez – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

FSO Polonez Atu Plus