Dla młodego i hobbysty wystarczająca zabawka do przeróbek przy niskich kosztach ewentualnych zmian.Dla rodziny to tani i w przypadku zadbanego modelu - niezawodny samochód. Mówiąc F125p przychodzi na myśl urządzenie do wożenia cegieł czy ziemniaków do Łodzi na Zjazdową ale to też auto które ma niewątpliwie własny styl i specyficzny klimat którym często fajnie się jeździ podkreślając pewnego rodzaju indywidualność zadbanym lub przerobionym modelem.Jest to wykrywacz kobiecej szczerości.
Wrażenia
5,0
Silnik
idea instalacji silnika 2.0 przebija na głowę efektem ewentualny remont 1.5 więc taka ocena jw. Co do 1.5 to elastyczność bardzo przeciętna,ale dobrze wyregulowany też nieźle sie kręci na obroty i fajnie "ryczy" :) Po szlifie klawiatury chodzi cichutko aż miło.
4,0
Skrzynia biegów
Troche wyje ale tak miała od nowości.Biegi wchodzą lekko i nie wypadają (szkrzynia 5b.) Najbardziej denerwuje zbyt małe przełożenie pierwszego biegu w stosunku do drugiego (polowe?) :)
4,0
Układ jezdny
Mimo wszelkich opini przy sprawnych amorkach można ostro pokonywać zakręty,łatwo się prowadzi w poślizgu i nie sprawia wrażenia ,że przewróci sie na dach (a niestety inne auta dają takie poczucie)
Komfort
4,0
Widoczność
Same szyby i w dodatku blisko - więc nic dodać i nic ująć
3,0
Ergonomia
Prostota nadal w cenie tyle ,że troche toporna
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zazwyczaj problemem jest nagrzewnica i jej zapowietrzenie + inne nieszczelności = dmucha częściej "na" letnio niż gorąco
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3xf126p=125p
3,0
Wyciszenie
jak jest jakie kolwiek to i tak jest to raczej warsztat a nie pokój ciszy ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdy ludzie wpadli na pomysł Lpg to mniej F125p(i innych z rodziny) trafiło na złom. Ekonomiczny w pełnym tego słowa znaczeniu (no chyba ,że bierze olej i na każde 100 km trzeba wlać litr a wtedy koszty są jak na benzynie).Jednym słowem dobrze wyregulowany 1.5 pali średnio 8 litrów z lekką nogą .
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena,cena,cena,-jakość - przeminęła z wiatrem więc ... sentyment ???
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiek,wiek,wiek. To auto lubi nowe części i jest wdzięczne za każdą inwestycje . Za ok 1000 zł. możemy drugi prawie cały samochód kupić w częściach. (tyle co układ sterujący przepustnią do Felicji + wymiana :)) )
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik(cylindry,pierścienie,wał korbowy itd.) skrzynia biegów(synchronizatory i łożyska), most(łożyska na półosiach),hamulce(zatarte tłoczki,wpadające klocki na tyle między kopyta a tarczę -z powodu zużycia obu elementów,linka od ręcznego potrafiąca zatrzymać auto na środku drogi.