Po przeróbce dobry na furmankę. Jako samochód - absolutnie przestarzały wyrób autopodobny z epoki PRL-u. Niebezpieczny dla użytkownika - np.w zimie pękły mi przewody hamulcowe ... Tylko dla nostalgicznych amatorów-kolekcjonerów o zacięciu majsterkowicza.
Wrażenia
3,0
Silnik
Miałem dwa silniki - 1,5 i 1,6 z Poloneza. Ogólnie - awaryjny, dynamika - nie jest tak źle. Fajnie warczy.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi chodziły płynnie - ale w nowej skrzyni V -biegowej. Pierwsza skrzynia (IV bieg.) poszła w kaszke po kilku naprawach (biegi tak chodziły że raz wyłamałem lewarek :D)
3,0
Układ jezdny
Dość miękki, zapewnia pewien komfort. Jednak auto "nurkuje" przy hamowaniu i przechyla mocno na boki w zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Rewelacja - płaskie duże szyby, znakomita widoczność do tyłu - z przodu rogi maski wyznaczają krawędzie auta.
2,0
Ergonomia
Pstryczki w niewygodnych miejscach, dziwaczny prędkościomierz, wielka kierownica którą ciężko zakręcić
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Raz dmucha raz nie dmucha a w zimie można zamarznąć
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu niby sporo, ale nóg nie sposób rozprostować, z tyłu dość wygodna kanapa i dużo miejsca nad głową.
2,0
Wyciszenie
Że co proszęę ! ??? Ale lepiej niż w maluchu. Po przekroczeniu 120 km/h wydaje sie rozlatywać.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Istny wór bez dna. Ten egzemplarz dosłownie rozsypywał się w oczach! Zepsuło się praktycznie WSZYSTKO! Jedna zaleta - mozna go naprawić młotkiem i zrobi to nawet uczeń I-ej klasy samochodówki.
1,0
Stosunek jakość/cena
Tani w zakupie wór bez dna. Ruskie przysłowie - "chcesz to tnij, chcesz to kuj i tak będzie z tego ch..." najlepiej oddaje istotę tego auta.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sama zawodność! Niektóre części psuły się kilkakrotnie mimo ich napraw lub wymiany - silnik wycieraczek, przewody z chłodziwem, chłodnica, fotel kierowcy (złamał się !!! ), przewody paliwowe, gaźnik, kierunkowskazy itp itd...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik, skrzynia - poszły w drzazgi. Na koniec zgniła karoseria i ... po nim.
Możliwe że był to wyeksloatowany egzemplarz - z pewnością miał cofniety licznik - przy kupnie 40.000
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 77KM 57kW
[l/100km]