Układ hamulcowy
: Zapiekające się tłoczki,wymaga częstego kontrolowania.
4,0
Całokształt
Auto ma dusze,wymaga jednak częstego kontrolowania stanu poszczególnych jego układów,drobnych napraw,ale za to jazda,i te spojrzenia innych uczestników ruchu rekompensują wszystkie jego niedoskonałości,i ta prosta ponadczasowa linia nadwozia....
Wrażenia
5,0
Silnik
Nadwozie 1983,silnik 1993(Caro 1.6 gaźnikowy)Pomimo swojej archaicznej konstrukcji(wał podparty na trzech panewkach głównych,wałek rozrządu w bloku silnika)Zadziwiająca odporność tej jednostki napędowej,okupiona nieco wysokim spalaniem,ale jest to do przyjęcia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia(V),również z poloneza caro 93`.Biegi wchodzą lekko i płynnie,do ich zmiany potrzeba znacznie mniej siły niż np,w przypadku Passata B3.
5,0
Układ jezdny
Tutaj pełne zaskoczenie,jazda po dziurach takich że posypało się zawieszenie w Ładzie Nivie,w przypadku opisywanego auta-wymiana dźwigni pośredniej ukł. kierowniczego,gum i tulei łączników stabilizatora oraz gum samego stabilizatora(wydatek ok 60 PLN)Tyłu jeszcze nie ruszałem.Dużym udogodnieniem okazuje się wspomaganie układu kierowniczego z poloneza +,w które posiadany przeze mnie egzemplarz,został wyposażony przez jednego z poprzednich właścicieli.
Komfort
5,0
Widoczność
Szklarnia,nawet bez lusterek bocznych można idealnie parkować.
4,0
Ergonomia
Auto z epoki gdzie o ergonomii chyba nawet nie uczyli w szkołach,nie wspominając o jej zastosowaniu przy budowie aut.Trzeba się do wszystkiego przyzwyczaić,ot taka cena posiadania Klasyka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Warunkiem w miarę poprawnego działania tego układu jest sprawny termostat,ale w stosunku do dzisiejszych aut nagrzewanie zajmuje trochę więcej czasu.Wentylacja poprzez otwarte szyby,i jazda z \"zimnym łokciem\".Jeszcze jedna uwaga,sztuczna skóra na siedzeniach latem może naprawdę poparzyć,kolejny urok tego auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu idealne miejsce dla śpiącej królewny,bądź królewicza bardzo miękkie, z przodu nawet rosłe osoby (183cm)nie mogą narzekać na brak miejsca.I do tego jeszcze ten bagażnik....
3,0
Wyciszenie
Fabryka niby dała jakieś tam maty wygłuszające pomiędzy komorą silnika a przedziałem pasażerskim oraz na podłogę,tylko w ilu autach one dotrwały do dziś?Generalnie jest głośno,ale nawet w dłuższej trasie przy jeździe z prędkościami 100-120km/h,znośnie,za to już od około 130km/h daje o sobie znać aerodynamika kowadła,poza tym słychać już wycie łożysk w skrzyni,i w bardziej zużytych egzemplarzach główny kojot w tym aucie, czyli tylni most.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj wiele zależy od regulacji gaźnika i układu zapłonowego,ale też od ciężaru nogi prowadzącego,i jeszcze takich rzeczy jak np,stan hamulców(lubią się zapiekać tłoczki)W większości przypadków można zejść poniżej 10l/100km,ale goniąc się po Słowackich górach spalanie wyszło mi na poziomie 15l/100km.Dane spalania podane tutaj odnoszą się do benzyny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ze względu na powrót mody na \"legendy PRL\" auta zaczynają drożeć,z tym ze w większości przypadków wysoka cena nie gwarantuje tego,ze auto będzie w dobrym stanie.Poza tym sprawa zasadnicza Polski Fiat 125p produkowany był do 1983r(wygaśniecie licencji),auta po tej dacie to już FSO 1500(cześć była wyposażona w silnik fiata i skrzynie IV,a cześć w silnik poloneza i skrzynie V)dokładnych oznaczeń nie pamiętam.Polecam egzemplarze sprzed stanu wojennego i starsze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawdę pierdoły typu,przełącznik obrotów wentylatora nawiewu (naprawa 15min),zepsuty włącznik wentylatora chłodnicy(dwa przewody,i uruchamianie wentylatora z kabiny manualnie)Jak widać prostota auta stanowi tu jego plus.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie stało,auto zawsze dowoziło nas do celu.Jak w większości opinii wspomnę o słabej jakości blach,oraz równie marnej jakości większości części związanych z zawieszeniem(sworznie i elementy metalowo-gumowe)oraz coraz gorszym dostępem do tych części(typowo fiatowskich)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 77KM 57kW
[l/100km]