Jak na 23-letni samochód nieźle. Dynamika niewystarczająca, konieczność częstego "doglądania" jednostki napędowej.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń, po za jednym - brak piątego biegu.
3,0
Układ jezdny
Kiepskie prowadzenie, jednak trwałość elementów zawieszenia całkiem niezła, tym bardziej na naszych dziurach. Przydałby się stabilizator w tylnim zawieszeniu (seryjnie montowany tylko w polonezach kombi, ale do 125p też pasuje)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dużo lepsza niż w większości nowocześnych aut, szczególnie np. w hatchbackach z bardzo grubym słupkiem C. Kiepskie fabryczne lusterka zewnętrzne, wymiana na nieoryginalne rozwiązuje ten problem.
3,0
Ergonomia
Pozycja za kierownicą wygodna, fotele przednie także. Stosunkowo niewielki, jak na wielkość auta, bagażnik (bardzo płytki).
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo, auto długo się nagrzewa, do tego wentylacja i ogrzewanie jest mało wydajne.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca na nogi pasażerów niewystarczająca, szczególnie z tyłu.
3,0
Wyciszenie
Auto dosyć głośne, ale nie ma się co dziwić - konstrukcja z lat 60, a rodowód silnika OHV sięga lat 40.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tani w zakupie, choć już ciężko znaleźć nie dobite egzemplarze (mnie się udało). Ceny części równie tanie jak do 126p. Duże zużycie paliwa - jeśli auto ma być podstawowym środekm lokomocji montaż instalacji LPG będzie nieunikniony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańszych aut już chyba nie ma ;) Kilka miesięcy temu mój kolega dostał 125p bardzo podobne do mojego i nawet w całkiem niezłym stanie za... darmo, trzeba było tylko zrobić przegląd i zapłacić OC ;)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdażają się usterki, trzeba jednak wciąż pamiętać, że to 23-letni pojazd. Ogólnie nie mam zastrzeżeń.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego nigdy się nie zepsuło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 75KM 55kW
[l/100km]