Szukaj

Ocena kierowcy - FSO 1500 Sedan

probokop@poczta.onet.pl, 16 lat temu
Silnik 1.5 75KM 55kW
Rok produkcji 1984
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
FSO 1500 Sedan 1.5 75KM 55kW 1983-1991 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zaskoczyła mnie długowieczność i znakomita sprawność pomimo tylu lat.
4,0
Całokształt
FSO użytkuje dwadzieścia cztery lata w tym sześć był jeżdżony jako taksówka. Remont silnika był robiony po 175 000 km, tylko dlatego że dziennie wypijał litr oleiu bo pracował normalnie. Chyba jest doniezajechania. Z rdzą też sobie poradziłem. Wszystkie profile pozalewałem przepracowanym olejem a płaszczyzny wysmarowałm smarem, do tego nadkola i do dziś mam spokuj. Jest wodoodporny. Elementy niklowane przed zimą smaruje olejem lub cienko smarem. Powiem tak - jak kto dba tak ma. Niemożna nażekać jak się nic nierobi tylko jeżdzi.
Wrażenia
5,0
Silnik
To nieprawda co piszą inni że silnik jest nieelastyczny. Jeżeli jadąc na czwartym biegu moge zwolnić do czterdziestu jechać z tą szybkością dowolnie długo i przyspieszać do dowolnej szwbkości po drodze z różnym ukrztałtowaniem, to jak to nezwać. Wiem że należy redukować biegi ale silnik jest nadzwyczaj elastyczny,i jeżeli komuś szarpie to jest żle wyregulowany. Silniki te lubią indywidualną regulacie, nie książową.Mój przkładowo wręcz nielubiał lampy stroboskopowej. A kultura, jak to w benzynowcu.
5,0
Skrzynia biegów
Niemiałem kłopotów. Oleju wlewałem więcej, grubo ponad zalecany poziom. Ona to lubi.
5,0
Układ jezdny
Bez problemów - wytrzymały na nasze drogi. Zużycia eksploatacyjne. Dobrze trzyma się drogi i słucha kierowcy. Jeśli jeżdzi pod obciążeniem ( pięć osób i bagaże ) najlepiej wzmocnić mu resory, dodając jedno pióro.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez problemowa.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba poczekać aż zagżeje się silnik, a to troche musi potrwać. Dmuchawa pracuje za głośno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zależy od ciężkości stopy, i techniki jazdy. Trzeba wiedzieć że gażnik ma dwie przepustnice. Powyżej dziewiędziesiątki otwiera się druga przepustnica. Naprawy za grosze, najlepiej zaprzyjażniony mechanik albo we włsnym zakresie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dobry samochód za małe pieniąze. Jak ktoś lubi piracką jazde i luksusy to nie dla niego. Poza tym dobre egzemplaże jóż trudno spotkać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgów nipamiętam. Może i były ale chyba mało istotne.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterki wynikłe raczej ze zwykłej eksploatacji. Aparaturka pompy wodnej po jakimś czasie może puścić. Będzie lała. Przewody gumowe łączące chłodnice, po jakimś czasie majlepiej wymienić na nowe z atestem, oryginalne ( wzmacniane warstwom płutna). Stare mogą pęknąć pod wpływem ciśnienia, a w drodze jest to nieprzyjemne. Przed wymianą linki chamulca ręcznego wlać olei do pancerza (zapobiegnie to zapieczeniu linki ).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
FSO 1500 Sedan