Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Windstar II

Adcki, 14 lat temu
Silnik 3.8 V6 203KM 149kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 106 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Windstar II 3.8 V6 203KM 149kW 1999-2000 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń i swoboba.
4,0
Całokształt
Należy się dobre 4+ Gdyby nie temat ekonomiczności (no i może zabezpieczenia antykorozyjnego które pozostawia wiele do życzenia) to było by to idealne rodzinne, przestronne i komfortowe auto. ja jestem ze swojego Winniego zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnoobrotowa v6-ka pracuje bardzo kulturalnie. Ładnie zbiera się już od niskich obrotów i z niebywałą łatwością nadaje autu prędkości. Przyśpieszenie tego kolosa wprawi w zdziwienie nie jedno auto osobowe. Ładne brzmienie i świadomość że ma się pod maską coś więcej wywołuje uśmiech na twarzy który nie schodzi z niej do momentu wizyty na stacji benzynowej ;-)
4,0
Skrzynia biegów
Troszkę leniwa czterobiegowa skrzynia nie lubi zbyt wysokich obrotów i gwałtownego deptania pedału gazu. Odpowiednio użytkowana sprawuje się dobrze. Warto zastosować dodatkową chłodnicę oleju skrzyni i dbać o jego okresowe wymiany.
4,0
Układ jezdny
Przyjemne, lekko pracujące wspomaganie kierownicy, skutecznie niweluje poczucie, iż steruje się dwu tonowym pojazdem. Zawieszenie dość miękkie, bujające się na zakrętach wymaga przyzwyczajenia - ale ten typ tak ma. Ogólnie zawieszenie dość proste a jego trwałość zależy w dużej mierze od jakości zastosowanych części.
Komfort
5,0
Widoczność
Z uwagi na wysoką pozycje za kierownicą i gabaryty samochodu widoczność jest bardzo dobra. Z góry można popatrzeć na mniej komfortowe auta.
5,0
Ergonomia
Jak w amerykańskim samochodzie, sporo schowków, uchwyty na kubki, podłokietniki, a wszystko w zasięgu ręki i na odpowiednim miejscu. Auto nie wymaga nauki obsługi - deska jest bardzo ergonomiczna a sięgając intuicyjnie po dowolny przełącznik jest on właśnie tam gdzie powinien się znajdować.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Masa różnych nawiewów i różnorodność ich kombinacji sprawnie wentyluje auto. Baarrrdzzzo wydajna klima potrafi szybko schłodzić auto, nawet w największe upały. Ogrzewania jeszcze nie sprawdzałem ale mam nadzieję że okaże się również skuteczne i wydajne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu dużo pisać - po prostu wielkie auto z mnóstwem przestrzeni dla kierowcy i pasażerów. Siedem osób podróżuje bardzo wygodnie i jeszcze jest miejsce na niezły bagaż. Po złożeni tylnej kanapy i wyjęciu jej z auta - mamy małego busa
4,0
Wyciszenie
Jest na dobrym poziomie choć mogło by być jeszcze troszkę lepiej - ale mocna 4 się należy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży benzynowy silnik 3,8 V6, automatyczna skrzynia biegów i ponad dwie tony na kołach - odpowiedzcie sobie sami. Ja ten temat wolę przemilczeć.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że w relacji finansowej Ford Windstar bije każdą konkurencję na głowę. Z pewnością powiecie że są dużo lepsze, ładniejsze, fajniejsze, itd. auta - ale trzeba za nie zapłacić duuuużo więcej, często dwa, trzy razy więcej. To jest właśnie najmocniejszy atut Forda że za relatywnie niedużą kwotę można poczuć się jak gość zasiadając za kierownica takiego auta.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.8 V6 203KM 149kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Windstar II