Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Windstar I

Daniel0, 11 lat temu
Silnik 3.8 V6 GL 155KM 114kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 257 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Windstar I 3.8 V6 GL 155KM 114kW 1995-1997 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wielkosc, wygoda.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Najczestsza usterka.
Silnik : Wypalona uszczelka pod glowica
Układ elektryczny : Elektryka zyje czasem swoim zyciem, wystarczy plyn do kontaktu.
4,0
Całokształt
Warto poszukac zadbanego egzemplarza. Wygoda i pojemnosc rekompensuje wszystko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest super. Dzieki wysokiemu momentowi obrotowemu jest elastyczny, a dzieki malej mocy w stosunku do pojemnosci jest wieczny. Co wazne dobrze znosi zasilanie gazem, bo przy spalaniu 18 l Pb w miescie to by bylo zabojstwo. :-) No i ten dzwiek amerykanskiego V6.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynie niestety sa powolne, ograniczaja osiagi silnika i niestety padaja. Uwaga. Lepiej zrobic profesjonalny remont skrzyni niz wymienac na uzywke. Mnie niestety nakrecili na wymiane i po 5 tys km znowu mam pomnik zamiast wozidla pod blokiem.
5,0
Układ jezdny
Jak to w amerykancach, komfortowe nastawy, ale nie buja jak na statku. :-) Lubi sie klasc w lukach, ale nie zmienia toru jazdy. Na trasie na suchej nawierzchni wiekszosc lukow oznaczonych znakami mozna bezpiecznie pokonywac z predkoscia 80 km/h/
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc jest w kazdym kierunku idealna. Jedyne co drazni, to luszczaca sie powloka w lusterku, ale to juz drugi, czy trzeci amerykaniec z ta wada.
5,0
Ergonomia
Wszystko praktycznie pod reka. Co prawda do niektorych przyciskow trzeba oderwac plecy od oparcia, ale w koncu to van, a nie tico.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko sie nagrzewa, dzieki temu, ze fabrycznie nie ma filtra kabinowego nie ma problemu z zaparowanymi szybami. Nie wiem jak z klima, poniewaz u mnie nie dziala.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele nie mecza nawet przez 1000 km, a po rozlozeniu tylnych kanap mamy miejsca do spania dla rodziny z dziecmi.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy predkosciach autostradowych mozna normalnie rozmawiac. Dla mnie troche za slabo slychac gulgot silnika, ale ja jestem zboczony jezeli chodzi o dzwiek widlastych silnikow. ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu mam problem, poniewaz koszty dla posiadacza Astry, czy Passata beda horrendalne, ale przy eksploatacji vana sa akceptowalne. Koszt przejechania 100 km na gazie, 50 zl. Czesci sa ciezko dostepne w stacjonarnych sklepach. Trzeba posilkowac sie portalami internetowymi. Ceny sa 20-30% wyzsze niz do europejskich aut.
4,0
Stosunek jakość/cena
Koszt zakupu - grosze, koszt eksploatacji dosc wysoki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Windstar potrafi miec fochy jak kobieta. :-) Tyczy sie to glownie elektryki, ale wystarczy tzw kontakt do stykow i wszystko dziala. :-)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najwieksza bolaczka - Automatyczna skrzynia biegow, a dokladnie elektrozawory. Mozna jezdzic delikatnie, tylko do 120 km/h, regularnie wymieniac olej, a i tak zapewne sie wysypie. Koszt nowej plyty sterujacej z elektrozaworami 1800 zl, komplet elektrozaworo 1200 zl. Druga rzecz, ktora moze sie zdazyc, to wypalenie uszczelki pod glowica, niestety zwiazku z tym, ze jest to widlasty silnik koszty beda spore.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.8 V6 GL 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
16,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Windstar I