Niemal idealny wszechstronny „dostawczak”.
Jest komfort, dynamika, i ładowność (kilogramy i przestrzeń ładunkowa.
Ponadto jest zwrotny, dynamiczny i niezawodny (póki co ;) )
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra elastyczność, ma moment już nieco ponad 1500 obr./min. I ciągnie do samego końca - ewidentnie lubi wysokie obroty.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i wyjątkowo lekka zmiana biegów (pomimo umieszczenia drążka na cięgnach przy kierownicy). Umiejscowienie drążka przyspiesza i ułatwia zmianę biegów, a łatwość jest na najwyższym poziomie.
5,0
Układ jezdny
Poprzednio mailem Ducato. Pusty był straszny. Twardy, podskakiwał jak piłeczka i był nie do zniesienia. Dopiero przy załadunku na circa 500 kg dał się prowadzić.
Transit czy na pusto czy przeładowany prowadzi się bardzo dobrze. Na pusto komfortowy, a z towarem w sumie tak jak na pusto - jedynie nieco bardziej ociężały i powolniejszy w reakcji na ruchy kierownicy.
4,0
Karoseria
Moj egzemplarz pomimo wieku (10 lat) ma się rewelacyjnie. Od dawna wiem, że Transity z pomocą rdzy znikają w oczach, ale patrząc na mojego Tadeusza jednak wszystko zależy od tego jak kto dba i gdzie auto jeździ.
Moj egzemplarz jest z Niemiec i oczywiście ma drobne wykwity rudej tu i ówdzie, ale konstrukcyjnie jest idealny i na sezon letni muszę zrobić raptem kilka powierzchownych zaprawek.
Komfort
5,0
Widoczność
Ja osobiście nie mam zastrzeżeń. Mam wersje Jumbo, ale z kamerą cofania. Dzięki temu nawet najciaśniejsze uliczki nie są mi straszne i mogę dojechać na milimetry.
4,0
Ergonomia
Jedyne co mi w tej kwestii przeszkadza to dość daleko odsunięte pokrętła regulacji nawiewów. Trzeba się nieco wychylić by przełączyć na inne ustawienie.
Dodatkowo denerwuje mnie, że zawsze przy ustaieniu nawiewu na szybę włącza się klima i trzeba cofnąć pokrętło o jedno oczko by się nie włączała. Z jednej strony praktyczne rozwiązanie, ale mnie denerwuje ;)
A i właśnie! Brakuje mi porządnego uchwytu na kubek, z którego ten nie wypadnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak wyżej. Generalnie wszystko jest ok, ale moim zdaniem za daleko jest umieszczony panel sterowania nawiewem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wewnątrz jest kupa miejsca. Jak się postarać to można i spać w kabinie :)
Jedyne co mnie nieco drażni to dostęp do schowka nad głową. Dostęp jest jedynie z części ładunkowej. Fajnie by było moc się tam dostać z szoferki. Z drugiej strony dzięki takiemu rozwiązaniu wioząc profil 5 m udało mi się go zmieścić pomimo „paki” 4,1 m.
5,0
Wyciszenie
Jak na busa wyciszenie jest super. Zawieszenie pracuje cicho i słuchać jedynie delikatniendzwieki motoru - na tyle by wiedzieć kiedy zmienić bieg.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co brak zastrzeżeń. Spalanie akceptowalne, OC niskie i się nie psuje. Czego chcieć więcej ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Transitów (w wersji Jumbo jak mój) jest niewiele, a jak są to drogie - z czegoś to wynika.
Generalnie auto wszechstronne, ładne i dobrze zaprojektowane b
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną ustatką z którą się spotkałem to czujnik wstecznego wskrzyni. Naprawa zajęła mi około 15 minut i kosztowała circa 60 zł.
Innych usterek nie miałem, ale wiem, że problemem w nich smjest korozja styków świateł i późniejsza „dyskoteka” z tyłu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Co mogę powiedzieć... moj egzemplarz ma najechane blisko 300 tys. km. i póki co nie miałem żadnych poważnych usterek :)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 Duratorq TDCi 140KM 103kW
[l/100km]