Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Transit VI Van LWB

smok_waw, 12 lat temu
Silnik 2.4 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 194 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Transit VI Van LWB 2.4 Duratorq TDCi 140KM 103kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
4,08
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygoda jazdy porównywalna ze średniej-niższej klasy samochodem osobowym. Elastyczność silnika.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : pocenie się silnika i skrzyni
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemny samochód, z silnikiem 2.4 140 KM i skrzynią 6 daje komfort jazdy zdecydowanie większy niż typowe dostawczaki (np. Iveco Daily).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.4 TDCI 140 KM bardzo elastyczny i przyjemny do jazdy. Osiągi dużego busa z pustą paką w ruchu miejskim, a nawet poza miastem dorównują przeciętnym autom osobowym.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6-cio biegowa w połączeniu z tym silnikiem sprawdza się bardzo dobrze. Warto jednak zwrócić uwagę na dyfer - z przełożeniem 4,27 (tzw. wolny) nadaje się do mocnych obciążeń i ciągnięcia przyczepy, ale nie na autostradę (przy 140 km/h na 6 biegu silink pracuje wtedy na 3500 obr/min). Do małych obciążeń zdecydowanie auta z dyfrem 3,77 !
4,0
Układ jezdny
Z oponami 215/75R16C jazda to sama przyjemność :) Przestrzegam przed zakładaniem 225/75R16C - strasznie rzuca na koleinach.
Komfort
3,0
Widoczność
Po wersji VAN nie ma co oczekiwać cudów. Jednak jak na takie auto widoczność jest zadowalająca, lusterka odpowiedniej wielkości z dodatkowymi szerokokątnymi, poprawiającymi widoczność martwej strefy.
4,0
Ergonomia
Wersja Trend - nie ma się do czego przyczepić poza jednym wyjątkiem: brak lampki ostrzegawczej o zaciągniętym ręcznym (z tego co słyszałem, w nowszych modelach taka lampka już jest). Fotele wygodne nawet do długiej jazdy, możliwość znalezienia komfortowej pozycji nawet przez osoby o wzroście ok. 185 cm.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wersja z klimatyzacją. Wentylacja i klimatyzacja działa sprawnie i wydajnie. Jedyne co mogłoby być lepiej rozwiązane to pokrętło wyboru kierunku nawiewu - nie działa ono intuicyjnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W wersji z fotelami 1+2 komfortowo jeżdżą dwie osoby, w trójkę jest już ciasno. Warto wiedzieć, że zależnie od rodzaju ściany grodziowej istnieje możliwość przykręcenia kanapy pasażera w 2 pozycjach - bardziej do przodu lub bardziej do tyłu. Wersja bardziej do przodu w praktyce uniemożliwia normalną jazdę trzeciej osobie - nie ma miejsca na nogi, a kierowca z trudem może zmieniać biegi.
3,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest dobrze. W wersji z \"wolnym\" dyfrem i skrzynią 6 jazda po autostradzie z prędkością 140 km/h jest bardzo uciążliwa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w mieście ok 11 l/100km. Na autostradzie dochodzi nawet do 13,5 l/100km. Przy spokojnej jeździe poza miastem trudno zejść poniżej 10 l/100km. Mimo to jazda z tym silnikiem jest przyjemna i zdecydowanie poleciłbym silnik 2.4 TDCI. Koszty przeglądów i części w granicach rozsądku (oczywiście poza ASO). Jest sporo dobrych serwisów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód używany z 2006 roku w bdb stanie można kupić już za niewiele więcej niż 30 tys PLN. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny (zakładając że nie kupi się szrota od handlarza).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ilość drobnych usterek jak dotychczas niewielka i raczej typu mało uciążliwego (np. przerwanie kabelka czujnika zużycia klocków). Wynika to zapewne z tego, że zarówno poprzedni i obecny właściciel dbali o stan auta. Mimo, że Ford sugeruje robić to rzadziej, wymiana oleju i filtra ZDECYDOWANIE co 15 tys km ! Ten silnik lubi oddychać, warto dbać o czysty filtr powietrza i zasilanie powietrzem. Do uciążliwych \"przypadłości\" tego modelu zaliczyć można uszkodzenia uszczelniaczy np. przy wybieraku skrzyni biegów. Powoduje to pocenie silnika lub skrzyni, co prawda nie jest to wyciek, ale wpływa na komfort psychiczny użytkowania i trzeba co jakiś czas kontrolować czy nie zacznie coś ciec.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymienione: sprzęgło, zawór EGR, koło pasowe na wale. Poza tym (odpukać) poważniejszych rzeczy nie było. Jak na przebieg niemalże 200 tys. km to samochód śmiało można nazwać niezawodnym, powyższe wymiany to w zasadzie eksploatacja. Auto serwisowane poza ASO, które podobno (w/g relacji poprzedniego właściciela) wielokrotnie próbowało namawiać do naprawy wyimaginowanych usterek. Być może stąd biorą się opinie o awaryjności Transitów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 Duratorq TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Transit VI Van LWB