Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Transit V

Gdańszczanin, 19 lat temu
Silnik 2.0 TD 100KM 74kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 40 tys. km
Ford Transit V 2.0 TD 100KM 74kW 2000-2006 - Oceń swoje auto
4,38
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Średni rozstaw osi (300), średnia wysokość, do połowy przeszklony, 2 rzędy siedzeń (przód+ środek), ABS, 2 poduszki, podwójna klimatyzacja, tunel wentylacyjny w części ładunkwej, radio CD ze zmieniarką. Auto większe od np. transportera i traffica, a w podobnej cenie. Duża ładowność, dobrze znosi obciążenia, lepsze hamulce od sprintera (nie wyrobił i wjechał mi w tył). Komfort stoi na dobrym przeciętnym poziomie. Udane auto dostawcze za umiarkowane pieniążki w przystępnej cenie (ok. 120 tyś zł). Jestem zadowolony, bo drobne minusy nie przeszkadzają za bardzo przy normalnej rozsądnej eksploatacji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik wydaje sie byc cichszy niz w mondeo tdci (130KM) 2004. Nie odmawia współpracy w całym zkresie obrotów od ok 1500 - 4500. Na zewnątrz klekot jest miękki i stłumiony - cichy jak w aucie osobowym, nie wspominając o dostawczym. Pozwala na osiągnięcie na autostradzie prędkości 170 km/h. Dobrze znosi obciążenie.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegow wchodzi precyzyjnie. Zestopniowanie lepsze niz w mondeo 2004 (6 biegowej) - nieco dluzsze i bardziej naturalne przelozenia. Na 4 bardzo szybko sie zbiera np z 80km/h, wyprzedzenie Tira trwa moment, a w ekstremalnych sytuacjach na 4 bez problemu mozna dociagnac do 140km/h. Jazda ok 100 komfortowa i oszczedna dzieki neutralnym 2200 obr/min ma 5 biegu. Jedyny mankament to mocowanie w podlodze i dlugi lewar.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie tylne jest idealne. Z przodu coś od nowości stuka, a serwis twierdzi że wszystko jest w porządku. Komfort jest wysoki jak na auto dostawcze - porownywalny z autami segmentu B - dobry kompromis miedzy jazda z ladunkiem, na pusto, komfortem i pewnoscia prowadzenia. W zakretach jak sie za szybko jedzie wyrazny uslizg kol po wewnetrznej i nadsterownosc - latwa do opanowania. Ostroznie na koleinach z ladunkiem. Sprawny ABS.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, dzielone, ułatwiają obserwację w całym obrysie samochodu i ułatwiają cofanie. Dobrze mieć przeszklone tylne drzwi z wycieraczką - wtedy jest idealnie. Do przodu bardzo dobrze - duża powierzchnia przeszklona, wcięte przy słupkach szyby boczne ułatwiają manewry. Dobre światła optymalnie oświetlają drogę. Duże wycieraczki sprawnie oczyszczaja szybe.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Dużo schowków. Wnętrze jest funkcjonalne. Tablica rozdzielcza ma duże czytelne wskaźniki podświetlone w zielonym relaksującym kolorze. Minusy to montowanie/demontowanie foteli drugiego rzędu - bardzo malo miejsca wspornikami, żeby włożyć klucz i dokręcić śroby do podłogi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa błyskawicznie, ogrzewa cały samochód tak przód jak i tył. Do jazdy w osoby wystarczy I bieg dmuchawy, przy pelnym ladunku wystarczy II, a III jest już do wykorzystania w ekstremalnych sytuacjach. Dzięki podwójnej (przód + tył) klimie, problem upału nie istnieje. Minus to uproszczony regulator kierunku nawiewu (mało opcji - trzeba kombinować).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak się jedzie w dwie osoby jest dużo miejsca. Nogom troszkę przeszkadzają nadkola. Środkowy pasażer koliduje z długim drążkiem zmiany biegów umieszczonym w podłodze a nie np w kokpicie. Z tyłu rewelacja. Na szerokość i wyskokość bez zastrzeżeń.
4,0
Wyciszenie
Silnik przy 2500 obr/min (120km/h na 5 biegu) buczy (rezonans), ale poniżej 2300 i powyżej 2900 jest cichutki (najcichsza jazda do 110. Przy prędkości 130 i wyżej silnikaprawie nie łsychać tylko wyraźne szumy. Zawieszenie dobrze wyciszone, poza w/w stukotem. Z tyłu jak w większości aut dostawczych słychać szum wody z kałuż, kamyczki i inne drobiazgi - sama blacha.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 2.0 Tdci, dynamiczny, spory samochód dostawczy, doskonały w długie trasy i spalanie 11 L przy obciążeniu prawie 2 tony i prędkościach około 130 km/h. Przy jeździe poza autostradami - przepisowej do 50 - 100 km/h przy umierkowanym przyspieszaniu i płynnej jeździe bez dużego ładunku nawet poniżej 8 L/100.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena w porównaniu z konkurentami bardzo rozsądna. Jakość przeciętna, wystarczająca, nie wysoka i nie marna. Warto doinwestować w kilka drobiazgów. Producent zaoszcządził na kilku drobiazgach, np. po wykręceniu śrób mocujących siedzenia 2 rzędu, powstają dziury w podłodze na wylot! Przy spryskiwaniu szyb trzeba samemu uruchomić wycieraczki (nie urucahmiają sie automatycznie), + patrz wentylacja. Trzeba byc sprytnym przy kupnie auta, poniewaz zarowno serwis (przecietny) jak i sprzedawcy potrafia wykorzystac niewiedze klienta na swoja korzysc.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ramach gwarancji naprawono klimatyzacje. Stukot zawieszenia (tak jakby urwane stabilizatory) nie wydaje sie byc normalny a serwis uspokaja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Transit V