Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Transit IV

Kamil, 6 lat temu
Silnik 2.5 D 80KM 59kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Transit IV 2.5 D 80KM 59kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
2,93
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pakowność
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Gnicie, korozja, czasem chrzaniąca elektryka, i zapiekające się hamulce
3,0
Całokształt
Samochód jeśli chodzi o wytrzymałość i ładowność jest bardzo wytrzymały, można ładować i tak samo jedzie bez obciążenia jak z obciążeniem. Plusem są wygodne fotele, przestrzeń kierowcy i elastyczna skrzynia, można jechać 5-biegiem 50 i w ogóle nie redukować, przy przyspieszaniu. Dobra widoczność do przodu, prosty, trwały diesel. Ogólnie samochód na trasy jest za wolny, owszem da się jechać dalej lecz ten wolnossacy diesel przy rozpedzeniu się po paru minutach do 100km/h i v-max 110-120 wiecej nie pójdzie chyba że z górki. więć optymalna prędkośc dla niego to 80km/h i jeszcze w miarę motor cicho chodzi. Wyprzedzanie nim to dramat, jeśli np chcemy wyprzedzić traktor to musimy się dobrze rozpędzić, a jazda pod góre np po bieszczadach, bo tam często jeździłem to istny koszmar, auto do góry jedzie, bo jedzie, zdaję się jakby miał stanąć, lecz daję radę niczym traktor w polu, hamując przy tym ruch na drodze, rozpedzając sie przed wzniesieniami np do 100 to samochód potrafi zwolnić do 40 pod koniec wzniesienia, więc jak się rozpedzimy to sie jedzie w miarę ok, jak przyjdzie nam kogoś wyprzedzić np jadącego za wolno przykładowo 50km/h to nawet redukcja nie pomoże, bo trzeba dłuuugiej prostej. Silnik wytrzymały, skrzynia też, hamulce to spowalniacze, przyśpieszenia brak, plus to niskie zużycie ropy, po górach to gaz w podłogę całą drogę żeby to jechało.
Wrażenia
3,0
Silnik
Za słaby powinien mieć przynajmniej 120/130km jako wolnossący
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia krótka plus przy załadunku, minus na trasie, malo precyzyjna, jak w traktorze
2,0
Układ jezdny
brak wspomagania kierownicy, przy wolnej jeździe by się przydał.
1,0
Karoseria
Korozja jak się nie zabezpieczy zjada karoserie w mgnieniu oka, jak w fordzie bywa zabezpieczenia na niskim poziomie
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc do przodu ok, do tyłu jak to w busie, lecz jest dobrze dzięki luterkom
2,0
Ergonomia
Ergonomia wszystko poumieszczane że trzeba szukać podstawowych funkcji, nie pod ręke mi
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie może być, daje radę
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dużo, dla każdego się znajdzie, to jest największy plus tego samochodu.
2,0
Wyciszenie
Wyciszenie słabe, lecz w maluchu jest gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zmiana filtrów olejów i części eksploatacyjnych, nic więcej nie trzeba robić
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena zalezy od egzemplarza, plus to wytrzymały silnik, lecz za słaby.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zapiekające się hamulce, lecące drążki kierownicze
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Transit IV

Liczba wpisów: 5

Ford Transit IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Transit IV