Inne
: Pomimo rozmiarów, auto zwrotne i bardzo wygodne w prowadzeniu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Jak to w fordzie niestety. Blachy do najlepszych nie należą.
4,0
Całokształt
Rewelacyjny samochód. Silnik nie zużywa oleju właściwie w ogóle. Duży, pakowny, wygodnie się prowadzi. Wysokie zawieszenie + dociążenie z tyłu daje samochód, który po bezdrożach nawet da radę. Z automatyczną skrzynią biegów sam jedzie :) Jedyna wada - blachy. Polecam wszystkim!
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych zastrzerzeń. Pracuje równo. Motor razem z automatyczną skrzynią biegów tworzą dobraną parę :) A płynów nie zużywa prawie w ogóle.
5,0
Skrzynia biegów
Automat, 4 biegi. Przydałby się 5, ale nie zamontowali w moim egzemplarzu :) Komfort jazdy z automatem jest nie do przecenienia. Kto raz spróbuje, nie będzie chciał wrócić na manualną. Trzeba się tylko przyzwyczić do obsługi pedału gazu. Przy mocnym wciśnięcu długo \"trzyma\" na niskim biegu (da się szybko ruszyć albo wyprzedzać). A przy wrzuceniu na ręczną 3 można bez problemu wyprzedzać tiry na trasie.
5,0
Układ jezdny
Jak jest pusty, to na zakrętach trzeba uważać (mój transit jest \"podwyższany\"). Ale to jest auto nie do wożenia powietrza. Odpowiednio dociążony trzyma się drogi jak trzeba. A na parkingu też sobie dobrze radzi - pomimo swojej długości i szerokości można wszędzie zawrócić.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w busie - wysoko siedzenie i wszystko widać, a światła samochodów jadących z naprzeciwka nie oślepiają. Trzeba się przyzwyczaić do słupków z przodu - czasem trzeba się wychylić do przodu przy wyjeździe z podporządkowanej.
Lusterko główne jest niepotrzebne - boczne są takie, że widać wszystko.
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń - wszystko w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W porządku. Ja mam dodatko webasto, więc pasażerowie z tyłu nie narzekają nawet w czasie porządnych mrozów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy - super. Dwójka pasażerów z przodu ma ciasno. Z tyłu - kwestia foteli.
4,0
Wyciszenie
Nie jest to Multivan, tylko samochód do pracy. Silnik słychać w środku, ale rozmawiać można bez problemu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży motor, duża moc, no i automat, więc zjadać ropy trochę musi. W mieście ok 13 litrów (trochę boli), ale w trasie przy sensownej jeździe potrafi zejść poniżej 10 litrów.
Zgodnie z zasadą omijam ASO z daleka, a że samochód ma prostą konstrukcję, to ewentualne naprawy nie są dramatem. Części też nie za drogie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam zwłaszcza jako alternatywę dla przereklamowanych, w większości dobitych Transporterów, których ceny są zwindowane w górę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 11 latach użytkowania zepsuło się ogrzewanie przedniej szyby i kierunkowskaz przestał \"odskakiwać\". Z tego co wiem, to poprzedni właściciel nic nie musiał naprawiać :)
Osobna sprawa to blachy - tutaj zdaje się że wszystkie fordy mają to samo - blachy padają :(
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Standard dla polskich dróg - sól + dziury. Po 1,5 roku w Polsce musiałem wymienić amortyzatory z przodu (koszt ok 700 zł). Druga rzecz - rozkleiła się szczęka w hamulcach (koszt ok 400 zł). Reszta działa idealnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 D 75KM 55kW
[l/100km]